Secinājumi
Distances līgumu raksturo apstāklis, ka vienošanās nav notikusi abām pusēm esot fiziski klāt, tāpēc, ņemot vērā Distances darījumu specifiku- pircēja ierobežotās iespējas kvalitatīvi izpētīt preci, kā arī ierobežotās iespējas komunicēt ar komersantu, Distances līgums tiek izcelts starp citu veidu tirdzniecības līgumiem sava specifiskuma dēļ.
Izpētot Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, Ministru Kabineta noteikumus par Distances līgumu, kā arī citus saistošos normatīvos aktus tiek secināts:
• Distances līgums tiek slēgts starp patērētāju un preces vai pakalpojuma sniedzēju.
• Distances līgumi netiek slēgti starp patērētājiem vai tirgotājiem atsevišķi.
• Par distances saziņas kanāliem var būt interneta mājaslapas, mobilie telefono, mobilās aplikācijas, elektroniskais pasts, tālrunis vai TV.
• Distances līguma noteikumi paredz īpašas prasības komersantam pircēja informēšanā par preci:
o Informāciju par preces vai pakalpojuma galvenajām īpašībām;
o Informāciju par preces cenu, ar tās piegādi saistītām izmaksām un citām izmaksām, kas var rasties;
o Informāciju par līguma izpildi, piegādes norisi, apmaksas kārtību
o Informāciju par atteikuma tiesībām, atteikuma veidlapu.
• Ņemot vērā riskus, ka pircējam attālināta preces iegāde rada problēmas novērtēt preces kvalitāti, Distances līgums paredz atteikuma tiesības, kas nozīmē, ka 14 dienu laikā pircējs var atteikties no pasūtījuma.
…