Secinājumi
Mūsdienās ir ļoti liela konkurence dažādu kompāniju starpā. Katrai firmai ir jāizvēlas kā reklamēt savu produktu, kā piedāvāt to patērētājiem tā, lai nodibinātu ilgtermiņa lojālas attiecības klienta un firmas starpā. Tomēr, lai to izdarītu ir jāzina, kā komunicēt ar klientiem. Šajā referātā uzzināju to, kādi faktori ir nozīmīgi komunikācijā ar klientiem. Pirmkārt, tas ir kultūras faktors. Katrai kultūrai, subkultūrai būs savi uzskati, tādējāji priekš šīs cilvēku grupas būs nepieciešama īpaša pieeja. Līdzīgi ir arī ar cilvēka ģeogrāfisko atrašanās vietu. Piemēram, cilvēkam, kas dzīvo Āfrikā, nevajadzēs ziemas jaku, tātad šajā reģionā piedāvāt šo produktu nebūs izdevīgi.
Otrkārt, tas ir sociālais faktors, kas sevī iekļauj interešu grupas, ģimeni, sociālās lomas un statusus. Attiecīgi šim faktoram būs citas nepieciešamības, arī veidi, kā ziņu cilvēki nodod viens otram. Tirgotājiem nāksies atrast pareizo ceļu, kā sasniegt pircējus. Piemēram, bērnu rotaļlietu auditorija nav bērni, tie ir vecāki. Bērni vecākiem var tikai lūgt attiecīgo lietu nopirkt, bet lēmēji ir vecāki.
Treškārt, personālie faktori, kas sevī iekļauj vecumu un dzīves cikla fāzes, individualitāti, dzīvesstilu un vērtības. Arī šiem cilvēkiem būs citādāka pieeja no tirgotāju puses.
Lai veidotu labu un ilglaicīgu komunikāciju, un attiecības ar klientu, tirgotājiem ir jāparzina četri psiholoģiskie procesi, kuri ietekmē cilvēku, veicot pirkumu un izvēloties uzņēmumu. Tie ir – motivācija, uztvere, zināšanas, atmiņa. Katrs no šiem procesiem ir jāpārzina. Piemēram, motivācijas process mārketingā balstās uz vairākām teorijām. Kuru izvēlēties tieši savai precei un savam uzņēmumam, tirgotājam jāizvēlas pašam. Pareizi mākot pielietot šos procesus, tirgotājiem būtu jāmāk veidot labu komunikāciju un ilglaicīgas lojālas attiecības ar klientiem. …