Efektīvai komunikācijai ir būtiska nozīme visā tautsaimniecībā, valdības un militārajās organizācijās, biznesā, apkalpošanas jomā, ģimenē, visur, kur cilvēki nonāk savstarpējā saskarē. Laika gaitā iemantotie sarunāšanās paradumi nosaka sarunu produktivitāti un ir pamats sekmīgai karjerai.
Svarīgs ir teiktā saturs, jo tajā, līdzīgi kā spogulī, atainojas mūsu darbaspējas. Tas uzskatāmi parāda izglītības, inteliģences un aplūkojamā temata izpratnes pakāpi. Taču, ne tikai tas, ko mēs sakām, bet arī tas, kā mēs to pasakām, veido mūsu reputāciju un ietekmē attiecības ar citiem cilvēkiem.
Komunikācija ir neatņemama menedžmenta sastāvdaļa jebkurā organizācijā. Nepieciešamība pēc tā izriet jau no pašas organizācijas būtības. Tā kā organizācija sastāv no savā darbībā savstarpēji atkarīgu cilvēku kopuma, tad komunikācija kļūst par obligātu priekšnoteikumu, lai nodrošinātu atsevišķu indivīdu funkciju īstenošanu atbilstoši organizācijas mērķiem. Tātad komunikācija organizācijās nodrošina koordināciju, kas ir ļoti būtiski, jo, ja darbiniekiem nebūtu iespējas savstarpēji sazināties, viņi nespētu strādāt kopā kā viens vesels. Turpmāk darbā tiks izpētīta komunikācija organizācijā X un tās ietekme uz organizāciju.
Darba mērķis ir izpētīt komunikācijas nozīmīgumu X uzņēmuma darbībā.
Darba uzdevumi ir:
1.Izpētīt komunikācijas nozīmi ar uzņēmuma X klientiem, tā ietekmi uz uzņēmumu.
2.Izpētīt komunikācijas nozīmi X uzņēmumu darbinieku starpā, kā tā ietekmē uzņēmuma X veiksmīgu darbību
3.Izpētīt komunikācijas nozīmīgumu ar konkurentiem un medijiem, tās ietekmi uz X uzņēmumu
4.Izdarīt secinājumus par komunikācijas procesu X uzņēmumā
5.Izveidot priekšlikumus komunikācijas procesa uzlabošanai X uzņēmumā.
Galvenās pētīšanas metodes, kas tika izmantotas, rakstot studiju darbu, ir personīgie novērojumi, ikdienas darba pētīšana uzņēmumā X un pētījumu rezultātu salīdzināšana ar teorētiskajiem materiāliem.
Pētījumu ierobežojošie faktori: pētījumu ierobežoja ierobežotās iespējas sīkāk izpētīt komunikācijas procesu visās uzņēmuma X nodaļās, tāpēc pētījumā sīkāk tiek pētīta tieši Viesu uzņemšanas nodaļa, taču autores skatījumā tas arī ir pats labākais piemērs, jo Viesu uzņemšanas nodaļai ir tiešākā saikne ar viesnīcas viesiem un komunikāciju ar tiem.…