21. gadsimts ir jauno tehnoloģiju attīstības laikmets. Mūsdienās liela nozīme ir komunikācijai, informācijas nodošanai un saņemšanai. Komunikācija no latīņu valodas vārda ”communico” nozīmē - kopīgi darīt, savienot. Komunikācija ir informācijas, domu, uzskatu apmaiņa starp cilvēkiem viņu darbības procesā.
Izvēloties kursa darba tematu par komunikāciju organizācijā vēlējos izpētīt komunikācijas veidus, formas un barjeras organizācijā, tā rezultātā atklāt pozitīvos momentus un trūkumus, lai kā topošais vadītājs izvēlētos sev piemērotāko komunikāsijas veidu, formu, kas palīdzētu nākotnē efektīvas komunikācijas veidošanai organizācijā. Kā arī izpētīt komunikācijas barjeras organizācijā, lai nākotnē varētu uzlabot komunikāciju organizācijā.
Komunikācijas māksla ir pats galvenais vadītāja darbā, menedžmenta jomā vai vispār saskarsmē ar cilvēkiem. Pats par sevi saprotams, ka mums visiem jau ir priekšzināšanas un pieredze šajā jomā un lielākā vai mazākā mērā esam tās noslīpējuši savā ikdienas darbā. Komunikācijas pastāvēšanai nepieciešami trīs nosacījumi :
Jābūt vismaz diviem cilvēkiem;
Jābūt informācijai
Jābūt informācijas nodošanas līdzekļiem;
Komunikācija ir neatņemama menedžmenta sastāvdaļa jebkurā organizācijā. Nepieciešamība pēc tās izriet jau no pašas organizācijas būtības. Tā kā organizācija sastāv no savā darbībā savstarpēji atkarīgu cilvēku kopuma, tad komunikācija kļūst par obligātu priekšnoteikumu, lai nodrošinātu atsevišķu indivīdu funkciju īstenošanu atbilstoši organizācijas mērķiem. Tātad komunikācija organizācijās nodrošina koordināciju, kas ir ļoti būtiski, jo, ja darbiniekiem nebūtu iespējas savstarpēji sazināties, viņi nespētu strādāt kopā kā viens vesels.…