Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:509624
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Extract

Vārdam “komunikācija” ir latīņu cilme “communis” - kopējs. Tātad komunikācijā cilvēks mēģina atrast vai nodibināt sava veida kopību. Psiholoģijā vispārpieņemta ir komunikācijas izpratne kā informācijas nodošana un saņemšana, izmantojot kopējus simbolus, verbālus vai neverbālus. Latviskāk to varētu apzīmēt kā sazināšanos ar vārdu palīdzību vai bez tiem.
Plāšāko un mūsdienās visizplatītāko komunikācijas modeli piecdesmito gadu sākumā ir izstrādājuši amerikāņu zinātnieki Klaids Šennons (Shannon) un Vorens Vīvers (Weaver). Šim modelim ir universāls raksturs un to ļoti labi var izmantot, analizējot komunikāciju jebkurā organizācijā. [2., 65.]
Komunikācija – saskarsme – ir cilvēku savstarpējās attiecības, praktiska un garīga saderība. Jebkura mijiedarbība starp cilvēkiem ir saskarsme.
Savstarpējās attiecības mūs veido par cilvēkiem, jo caur tām tiek apmierinātas mūsu sociālās vajadzības:
pēc kāda cita klātbūtnes,
pēc palīdzības,
pēc padoma,
pēc atzinības,
pēc parauga.
Saskarsmes galvenais uzdevums ir apmierināt cilvēku sociālās vajadzības. [3., 7. - 9.]
Komunikācija ir neatņemama menedžmenta sastāvdaļa jebkurā organizācijā. Nepieciešamība pēc tās izriet jau no pašas organizācijas būtības. Tā kā organizācija sastāv no savā darbībā savstarpēji atkarīgu cilvēku kopumu, tad komunikācija kļūst par obligātu priekšnoteikumu, lai nodrošinātu atsevišķu indivīdu funkciju īstenošanu atbilstoši organizācijas mērķiem. Tātad komunikācija organizācijā nodrošina koordināciju, kas ir ļoti būtiski, jo, ja darbiniekiem nebūtu iespējas savstarpēji sazināties, viņi nespētu strādāt kopā kā viens vesels. Komunikācija ir cieši saistīta ar visām menedžmenta funkcijām. [1., 116.]
Menedžerim vajadzētu apsvērt trīs elementus pirms sākt stratēģisku komunikāciju: nosūtītājs (kodēšanas iekārta), saņēmējs (atšifrētājs), un nolūks vai rezultāts. Lai vienkāršotu šo diskusiju, menedžeris tiks uzskatīts kā nosūtītājs, jeb informācijas kodētājs. [4., 31.]…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register