SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Nepatīkamākie mirkļi vadītāja darbā ir saistīti ar nepieciešamību risināt nesaskaņas padoto starpā – domstarpības, strīdus un pat atklātus konfliktus.
2. Konfliktiem ir ne tikai negatīvs raksturs, tas var būt arī pozitīvs.
3. Lai sekmīgi vadītu konfliktu, vispirms ir jānosaka tā veids un tā risināšanas metodes.
4. Sekmīgi vadītāji priekšroku dod pēc iespējas lielākam, nevis mazākam informācijas daudzumam.
5. Darba procesā būtu ieteicams izmantot humoru, biežāk smaidīt.
6. Ikvienu problēmu vajadzētu aplūkot no visdažādākajiem aspektiem.
7. Lai veidotos veiksmīga organizācija, vadības komandā būtu vēlams iekļaut dažāda vecuma, dzimums un izcelsmes vadītājus ar atšķirīgu profesionālo stāžu un pieredzi.
8. Ja ir izveidojies konflikts, tad, lai to atrisinātu, jāsagatavo apraksts, kas ietvertu: problēmas formulējumu, konflikta cēloņus, dalībniekus, mērķus, taktiku un argumentus, viedokļus.
9. Mēs dzīvojam laikmetā, kad tirgus strauji un nemitīgi attīstās, tāpēc visveiksmīgākos stratēģiskos lēmumus pieņem tieši vadītāju grupas, kuras veicina aktīvas un plašas diskusijas par dažādiem jautājumiem, vienlaikus nezaudējot uzņēmējdarbības ātrumu. Un veids, kā to iespējams panākt, ir, mazinot darbinieku savstarpējus personiskos konfliktus.
…