Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:305968
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Konflikts sociālā uzvedībā    3
  Konflikta veicināšana    5
  Konfliktu attīstība cilvēku grupās    5
  Konfliktu veidi    5
  Biežāk pieļautās kļūdas uzskatos par konfliktiem    6
  Konfliktsituāciju kontrolēšana    7
  Starppersonu konfliktu atrisināšanas “četru soļu” metode    8
  Konfliktu atrisināšana    9
  Konflikta 3 stadijas    9
  Konfliktu atrisināšanas vērtība    10
  Nobeigums    11
  Izmantotās literatūras saraksts    12
  Pielikums    13
Extract

Konflikts ir pretēji vērstu mērķu, interešu, pozīciju viedokļu, uzskatu, rīcības un līdzekļu izvēles sadursme, savstarpēji antagonistiku impulsu un emociju pretdarbība, zinātnisko uzskatu, sociālās uzvedības normu atšķirība u.c. Konflikts ir katra normāla cilvēka dzīves neatņemama sastāvdaļa. Tas ir loģiski, jo katram cilvēkam ir sava vērtīborientācija, pozīcija, virzība, vajadzību un interešu struktūra. [1;227] Tāpēc neviens cilvēks savu mūžu nenodzīvo bez konfliktiem. Ar konfliktiem ir saistītas emocijas. Kamēr esam pāruzbudināti, negatīvu emociju pārņemti, grūti cerēt uz veiksmīgu konflikta atrisinājumu. Ir nepieciešama konfliktēšanas kultūras prasme.
Neraugoties uz to, ka konflikts ir neizbēgama un normāla sazināšanās forma (ņemot vērā, ka pirmā savstarpējā mijiedarbība paredz indivīdu interešu atšķirību). Mūsdienu sabiedrība ir izveidojusi formālās (likumdošanas) un neformālās normas, lai ierobežotu vardarbību konflikta situācijā. Sakarā ar to, ka izvairīties no konflikta nav iespējams, jau no bērnības jāmācās produktīvi (nevardarbīgi) risināt konflikti. Katra tā produktīva atrisināšana attīsta arī indivīda pašregulācijas un sociālās spējas. Nelabvēlīga atrisināšanas (vai nerisināšanas) gadījumā uz konflikta pamata var izraisīties krīze. [3;72]
Konflikts ir iekšējs – cilvēkā – un starppersonu – ārēju pretenziju, noliegumu formā. Psihologs P.Sorokins uzskata, ka konflikts rodas, ja netiek apmierinātas cilvēka aktuālās vajadzības.
Vācu konfliktologs R.Darendorfs konfliktu identificē ar cīņu. Tā ir cīņa:
Par aru, prestižu, autoritāti;
Par augstāku statusu, prioritātēm, pozīcijām;
Par resursiem, informācijas nodrošinājumu.
Psihologs V.Zāle konfliktus raksturo ar emocijām, emocionālā līdzsvara izjaukšanu, kas izpaužas dusmās, apjukumā, uztraukumā, izmisumā, kauna sajūtā. Emocionālo līdzsvaru var izjaukt starppersonu attiescību situācijas: smiekliņi, apvainojošas frāzes, piebildes; nesaprotamu vārdu (svešvārdu lietošana); ātrs runas temps, ļoti klusa runa; novirzīšanās no temata; oponenta domu uzminēšana; mājiens par augstāku grupu interesēm; nemitīga vienas un tās pašas domas atkārtošana; pretargumentu nedzirdēšana, neuztveršana; ultimatīvs tonis. (1.att.)…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1162173
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register