Secinājumi
1. Konflikts ir viens no veidiem, ar kura palīdzību var atrisināt dažāda veida pretrunas cilvēku starpā.
2. Izlikšanās, ka konflikti organizācijā nepastāv, nav prātīgs risinājums, jo šādā veidā tiek ietekmēti uzņēmuma rādītāji, uzņēmumā gaisotne ir daudz saspringtāka, kas pasliktini tā darbību.
3. Konfliktu vadīšana, izmantošana un galarezultātā arī pārvarēšana ir viena no svarīgākajām līdera funkcijām.
4. Konfliktu esamība uzņēmumā, kuri tiek risināti, vieša darbiniekos drosmi un atklātību, kas palīdz uzlabot uzņēmuma darbību un efektivitāti.
5. Vadītājam ir jāanalizē, jāsaprot un jāpārvalda konflikti, jo to iznākums ir atkarīgs no tā, cik efektīvi tas tiks pārvaldīts.
6. Konfliktam kā parādībai ir 4 stadijas – rašanās, veidošanās, virsotnes (pīķa stadija) un izbalēšanas stadija.
7. Konfliktu ar augstāko procentuālo skaitu var atrisināt tad, ka vadītājs nonāk tā pirmajā stadijā – rašanās stadijā (ir 92% iespējamība).
8. Lai konfliktsituācija tiktu ar lielāku iespējamību atrisināta, ir jāsaprot, kas tai ir par patieso iemeslu – tās pamatcēlonis, jo dažkārt tas var būt virspusējs, bet patiesībā ir pavisam kas cits, ja tas netiks atklāts, tad var rasties situācija, ka konfliktu nevarēs atrisināt pilnībā un tas var novest pie kādām negatīvām sekām organizācijai kopumā.
9. Risinot un iesaistoties kādā konfliktā vadībai ir jāietur vidutāja jeb moderatora pozīcija, tā nedrīkst nostāties kāda pusē, bet tai jāmēģina rast tam visam risinājums, kas derētu abām konfliktējošajām pusēm.
…