Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:532965
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Konfliktsituācijas un konflikti skolā    3
2.  Konfliktsituāciju risināšana saistībā ar Latvijas skolām    5
3.  Vardarbība kā konfliktsituāciju risināšanas veids Latvijas skolās    7
4.  Secinājumi    8
5.  Izmantotā literatūra    9
Extract

Melburnas universitātes lektore Linete Longarte uzskata, ka agresijas un antisociālas uzvedības, kā arī huligānisma izpausmes skolā ir ieguvušas vēl lielāku nozīmi nekā līdz šim kopš 11. septembra šausminošajiem notikumiem. Lai skolēni iemācītos risināt savstarpējo attiecību problēmas miermīlīgā ceļā, skolām saskaņoti jātiecas pēc tā, lai skolēniem būtu iespēja šīs prasmes apgūt; tām ir „jāpalīdz viņiem efektīvi tikt galā ar savu dzīvi, lai viņi atbilstīgi rīkotos konfliktsituāciju gadījumos un citās dzīves likstās” [1; 8].
Ja skolēns iemācās efektīvi risināt un rīkoties dažādās konfliktsituācijās, viņiem socializācijas process skolā norit daudz veiksmīgāk, tas viņiem ļauj atrisināt savstarpējo attiecību problēmas bez agresijas gan ar vienaudžiem, gan ar skolotājiem. Iegūt šīs prasmes ir ļoti svarīgi, jo „konfliktsituācijas var iedragāt skolēna pasauli, un, nepietiekami vai destruktīvi risinot, tās var ietekmēt arī mācīšanos un vispārējo bērna labklājību skolas dzīvē”[1; 8].
Longarte uzsver, ka, apskatot šo konfliktsituāciju risināšanas problēmu, pirmkārt, ir jāveic izmaiņas konflikta jēdziena izpratnē, jo „daudzi skolotāji jēdzienu konflikts saprot kā negatīvu spēku, kas traucē mācību procesu un izjauc saskaņu klasē vai spēļu laukumā” [1; 8], bet patiesībā „konflikti var kļūt par līdzekli, ar kura palīdzību skolēni mācās strīda kontrolēšanas prasmes, palielinot izpratni par to, kā efektīvi risināt problēmas savā dzīvē” [1; 9].
Skolotāja loma efektīva konflikta risinājuma īstenošanā ir ļoti svarīga, bet viņam ir rūpīgi jāapsver sava loma, jo nedrīkst nepārtraukti uzņemties „šķīrējtiesneša” vai „risinājuma meklētāja” loma. „Tas nozīmē, ka bērniem jāmāca pašiem modelēt un atbilstīgi reaģēt uz nesaskaņām, norādot dažādus rīcības variantus un tādējādi apbruņojot viņus ar nepieciešamajām iemaņām, kas ļautu nonākt pie „uzvarētāja un uzvarētāja”, nevis „uzvarētāja un zaudētāja” izlīguma” [1; 9].…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1139791
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register