Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:724921
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
  Konflikta jēdziens    6
  Konfliktu veidi    8
  Iekšējais konflikts    8
  Starppersonu konflikts    9
  Personu – grupu konflikti    10
  Starpgrupu konflikti    10
  Konfliktu atrisināšanas vērtība    11
  Konfliktu atrisināšanas metodes    13
4.1.  Konfliktu atrisināšanas strukturālās metodes    13
  Konfliktu atrisināšanas nestruktūrālās metodes    14
  Konfliktsituācijas iznākums būs atkarīgs ne tikai no konflikta iemesliem, faktoriem un modeļiem, tās ilguma pakāpes, bet no pašu dalībnieku attieksmes pret šo konfliktsituāciju    15
5.  Starppersonu konfliktu atrisināšanas „četru soļu” metode    16
6.  Dialoga specifika konfliktrisinošajā komunikācijā    18
7.  Konfliktu situācijas risināšanas noteikumi    20
  Secinājumi    21
  Izmantotās literatūras saraksts    23
Extract

Jēdziens "konflikts" ir radies no latīņu valodas, kas latviski nozīmē - stāties pretī, pretoties, pretēju interešu, uzskatu, tieksmju sadursme, asas domstarpības. Konflikta jēdziens tiek lietots daudzās zinātņu nozarēs, un līdz ar to ir daudz definīciju. Psiholoģijā ar konfliktu saprot oponentu vai mijiedarbības subjektu pretēju mērķu, interešu, pozīciju, domu un uzskatu sadursmi. Konfliktu var definēt kā vienu no cilvēku mijiedarbības formām, kuras pamatā ir dažādu veidu reālas vai iluzoras, objektīvas un subjektīvas, dažādā pakāpē apzinātas pretrunas starp subjektiem, mēģinājumi tās risināt kognitīvi vai emocionāli.1
Psiholoģiskajā vārdnīcā konflikts tiek definets kā „attiecīgajā laikā un telpā pretrunīgu tendenču vai interešu sadursme, kad nepieciešama individuālo, grupveida vai institucionāla atrisināšana”.2
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā konflikts tiek definēts kā „pretēju mērķu, interešu, pozīciju, viedokļu vai uzskatu sadursme, emocionāli spēcīgs, grūti atrisināms problēmu saasinājums”.3
Konflikts ir reāla cīņa starp cilvēkiem un grupām neatkarīgi no tā, kādi ir cīņas iemesli, veidi un līdzekļi, ko mobilizē katra konfliktējošā puse, saka angļu sociologs A. Gidness.4
Rietumu sociologi un filozofi konfliktus atzīst par sociālās attīstības nozī-mīnākaiiem faktoriem. Angļu filozofs un sociologs G. Spensers (1820-1903)
Čikāgas sociālās psiholoģijas skolas pārstāvis R. Parks konfliktu kopā ar sacensību, pielāgošanos, asimilāciju iekļāva četru galveno sociālās mijiedar­bības veidu skaitā. Viņš uzskata, ka tā ir apzināta sacensība, kas ir sociāla forma cīņai par eksistenci. Konflikts, pateicoties asimilācijai, veido ciešus savstarpējos kontaktus, sadarbību, veicina pielāgošanos.
Amerikāņu sociologs L. Kozers (L Coser) konfliktu definē kā ideoloģisku parādību, kura atspoguļo indivīdu un sociālo grupu tieksmi un izjūtas cīņā par objektīviem mērķiem: varu, statusu, ienākumu sadalīšanas pārmaiņu, vērtīborientāciju attīstību. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register