Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:314646
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.11.2002.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  KAS IR KONKURENCE?    3
  KONKURENCES SITUĀCIJA    3
  Pilnīga konkurence    4
  Monopols un monopsons    5
  Oligopols un oligopsons    6
  Monopolistiskā konkurence    6
  Cenu konkurence    7
  Necenu konkurence    7
  KONKURENCES VIDES IZPĒTE    7
  Konkurentu izpētes rādītāji    7
  Vide, kur cenas kontrolē tirgus    8
  Vide, kur cenas kontrolē firma    8
  Vide, kur cenas kontrolē valdība    8
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    9
Extract

Kas ir konkurence?


Konkurence (lat. concurrentia – sadurties, cīnīties) – cīņa starp preču ražotājiem par izdevīgākiem preču ražošanas un realizēšanas apstākļiem un iespēju gūt lielāku peļņu.
Konkurence ir uzņēmējsabiedrības stratēģija un tāda ekonomiski patstāvīgu uzņēmēju sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārīgos preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu (pakalpojumu sniegšanu) atbilstoši pieprasījumam. Tā ir atsevišķu uzņēmumu cīņa par pircēju tirgū, par noteicošo lomu tirgū vai arī kādu noteiktu tirgus daļu. Konkurenci var raksturot kā vienu no galvenajiem motīviem tirgus saimniecībā. Tā saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek uzņēmumam cīnīties par visaugstāko efektivitāti, lai spētu izdzīvot un veiksmīgi attīstīties. Konkurence ir tirgus neatņemama sastāvdaļa, uzņēmumu ekonomiskās rīcības motivācijas nozīmīgs elements.
Konkurences vispārējo teoriju izstrādāja Hārvardas universitātes profesors Maikls Porters. Viņš pierādīja, ka konkurenci var veicināt ar zemākām izmaksām, t.i., zemākas darba organizācijas izmaksas, īsāki darba izpildes termiņi nekā konkurentiem, kā arī ar specializāciju. Izstrādājot jaunu preci, ko labprāt pieprasa patērētāji, firma var nonākt vairākās situācijās:
• sliktas ražošanas organizācijas rezultātā izmaksas var strauji pieaugt;
• ja ir laba darba organizācija, bet ir slikti pārdevēji – atkal gaidāma neveiksme;
• ja pārdevēji, gribēdami lielāku peļņu, būs noteikuši lielu uzcenojumu, rezultātā var pieaugt preces cena un var pazaudēt pozitīvo efektu, ko ražotājs bija panācis, samazinot izmaksas.
Patērētājam ir pilnīgi vienalga, vai augsto cenu noteikšanā vainīgs ir ražotājs vai pārdevējs. Viņš vienkārši šīs preces nepirks.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1120184
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register