Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:320004
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Ievads
Mūsdienu pasaulē jebkuras valsts tautsaimniecībā un, protams, arī Latvijas, konkurencei ir milzīga nozīme. Ekonomikā tiek apskatīti šādi konkurences veidi:
• Absolūtā jeb pilnīgā konkurence;
• Nepilnīgā konkurence:
1) monopols un monopsons;
2) oligapols un oligopsons;
3) monopolistiskā konkurence.
Atbilstoši šiem konkurences veidiem pastāv četras dažādas tirgus situācijas jeb veidojas noteikta tirgus struktūra, kuras raksturo konkrēti kritēriji.
Referātā uzmanība tiks koncentrēta uz monopolistisko konkurenci, kas ir visizplatītākais konkurences veids Latvijas tautsaimniecībā. Referāta ierobežotā apjoma dēļ uzmanība tiks pastiprināti pievērsta tikai diviem Latvijas gaļas pārstrādes nozarē darbojošies uzņēmumiem SIA „Forevers” un A/S „Rīgas Miesnieks”.
Referāta mērķis ir apskatīt divu Latvijas gaļas pārstrādes uzņēmumu SIA „Forevers” un A/S „Rīgas Miesnieks” darbību, rīcību monopolistiskajā konkurencē Latvijas tautsaimniecībā, lai to veiksmīgi paveiktu tiks analizēti literatūras avoti, izmantoti abu uzņēmumu statistiskie dati (2006. gada un 2007. gada), kā arī pētīta un novērtēta vispārīgā informācija par uzņēmumiem un to produktiem.


Pati konkurence ir ekonomiska sacensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā1 . To var raksturot arī kā cīņu par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā un pircēju. Uzvara konkurencē ir tirgus subjektu izdzīvošanas nosacījums. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, galvenais stimuls attīstīt ražošanu, efektīvi saimniekot un ekonomiskā progresa noteicošā svira. Konkurences esamība ir īpaši labvēlīga patērētājiem, jo tā sekmē preču un pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanos un cenu samazināšanos. Var droši teikt, ka peļņas lielums un rentabilitātes līmenis būtiski atkarīgs no konkurences rezultāta2 .

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1120184
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register