Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:642378
 
Evaluation:
Published: 21.07.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Extract

Konkurences vispārīgs raksturojums


Vārds konkurence ir cēlies no latīņu vārda concurence, kas nozīmē cīņu starp konkurentiem. Concurrentia – skriet kopā, sacensties.

Konkurenti, rakstīts LR Konkurences likumā, ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū.

Konkurence ir uzņēmuma stratēģija un tāda ekonomiski patstāvīgu uzņēmumu sacensības, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmumu spēju ietekmēt vispārējos preču apgrozības apstākļus(cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam. (Skaidrojošā ekonomisko terminu vārdnīca, RTU, 1994.)

Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu, vai arī organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finansu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem. Tā ir savstarpēja sacensība par labākām pirkšanas un pārdošanas iespējām, lielāku peļņu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register