Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:736041
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Extract

Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu, vai arī organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finansu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē cits ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem.
Tirgus struktūra ir noteikta konkurences pakāpe tirgū, kas atrodas diapazonā starp lielu skaitu pircēju un pārdevēju līdz pat dažiem vai vienam pārdevējam un pircējam.
Lai raksturotu tirgus struktūru un to vai citu konkurences veidu, parasti tiek piemēroti šādi kritēriji:
pircēju un pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū;
drošas informācijas pieejamība;
pircēju un pārdevēju slepenas vienošanās iespējas;
realizējamā produkta veids;
iespējas iekļūt tirgū un atstāt to.
Turklāt terminu tirgus struktūra lieto, lai parādītu, cik liela ir konkurence noteiktā tirgū. Tirgus struktūra ietekmē cenu līmeni, iepirkuma apjomu un uzņēmuma peļņu. [1., 154. - 156.]

1. Pilnīgā konkurence, tās pamatiezīmes

Pilnīgā konkurence ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai.[1., 156.]
Lai kādai konkrētai tirgus struktūrai būtu raksturīga pilnīgā konkurence, ir nepieciešams liels skaits uzņēmumu, firmu, kas piedāvā šajā tirgū galvenokārt vienveidīgu produkciju. Atsevišķas firmas ražošanas apjoma izmaiņas šādos apstākļos nespēj vērā ņemami ietekmēt kopējo produkcijas izlaidi un piedāvājumu. Līdz ar to pārdevējiem nav iespējams paaugstināt cenu virs tā līmeņa, kas izveidojies dotās preces koppiedāvājuma un koppieprasījuma iespaidā.
Tā rāda, ka firmas piedāvājums un pircēju pieprasījums neietekmē produkcijas cenu līmeni. Ne pircējs, ne pārdevējs nespēj partnerim diktēt cenu. Ja kāda firma mēģina paaugstināt cenu, pircējs bez grūtībām atradīs citu partneri, kas pārdos produkciju par vispārējo tirgus cenu. Cenu pazemināšanas gadījumā firmas iespēja piesaistīt sev jaunus pircējus būs neliela, jo tās ražošanas un piedāvājuma apjoms dotās preces tirgū ir mazs. Šīs tirgus struktūras īpatnība ir tāda, ka pircēji ir pilnīgi brīvi pārdevēju izvēlē. Firmas var brīvi bez speciālu šķēršļu pārvarēšanas iekļauties tirgū, brīvi saņemt visu nepieciešamo tirgus informāciju. [ 2., 149. - 150.]…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register