Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:427262
 
Evaluation:
Published: 19.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Konkurences būtība    3
  Konkurences kritēriji un tās klasifikācijas kritēriji    3
  Pilnīgā konkurence    4
  Nepilnīgā konkurence    5
  Monopolisma ierobežošana    8
  Antimonopolu likumdošana    11
  Kopsavilkums    12
Extract

Pilnīgā konkurence ir situācija, kad tirgū ir daudz neatkarīgu pircēju un pārdevēju; gan pircēji, gan pārdevēji var brīvi pieņemt lēmumu, brīvi iekļūt un izkļūt no tirgus. Tā atbilst šādiem kritērijiem:
1) pastāv ļoti liels skaits pircēju un pārdevēju, no kuriem neviens nevar ietekmēt tirgus cenu;
2) pircējiem un pārdevējiem ir brīva iespēja tirdzniecību sākt vai pārtraukt;
3) tiek piedāvātas vienveidīgas, nediferencētas preces;
4) pircējiem un pārdevējiem ir iespējams iepazīties ar pilnīgu informāciju par tirgu;
5) tirgū ir iespējams pirkt vai pārdot jebkādu preču daudzumu.
Tiek tirgota un piedāvāta vienveidīga, pat vienāda prece, nav vajadzības reklamēt. Pilnīgās konkurences apstākļos cenu nosaka tirgus.
Pilnīgā konkurence ir sastopama ļoti reti, tā ir ideāla tirgus sistēma, kādai vajadzētu būt. Visvairāk tā izpaužas tautsaimniecībā, jo prece un pakalpojums ir vienveidīgs, vienāds.
Pārdevējiem nekādi nav iespējams paaugstināt cenu virs tā līmeņa, kas ir izveidojies dotās preces koppiedāvājuma un koppieprasījuma rezultātā. Šīs tirgus struktūras īpatnība ir tā, ka pircēji ir pilnīgi pārdevēju izvēlē. Firmas var arī brīvi, bez speciālu šķēršļu pārvarēšanas, iekļauties konkrētā tirgū, brīvi saņemt visu nepieciešamo tirgus informāciju.
Pilnīgā konkurence visumā ir abstrakts modelis, kas raksturo tirgus struktūras pamatprincipus, praktiski šī konkurences forma izpaužas vienveidīgo preču biržās, kur tiek tirgota nafta, labība, kafija, atsevišķu veidu metāli, vērtspapīri un valūta. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1241418
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register