Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Krāsu asociatīvā uztvere vizuālajā reklāmā-
Krāsu asociatīvā uztvere vizuālajā reklāmā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | ||
Ievads | 6 | |
1. | Krāsa | 6 |
1.1. | Krāsu redze | 6 |
1.2. | Krāsu psiholoģiskā ietekme | 8 |
1.2.1. | Krāsu psiholoģiskās īpatnības | 8 |
1.2.2. | Konkrētas krāsas ietekme | 9 |
1.3. | Krāsu simbolika | 10 |
2. | Asociācijas | 12 |
2.1. | Asociācijas, ko izraisa paši krāsu nosaukumi | 12 |
2.2. | Asociācijas ar rakstura īpašībām un emocijām | 12 |
3. | Uztvere | 14 |
3.1. | Uztveres galvenā ideja | 14 |
3.2. | Krāsu uztveres līmeņi un veidošanās | 14 |
4. | Reklāma | 16 |
4.1. | Vizuālā reklāma | 16 |
4.2. | Vizuālās reklāmas uztvere un uzdevumi | 16 |
5. | Pētnieciskā darba praktiskās daļas izstrāde | 18 |
5.1. | Anketas izveidošana | 18 |
5.2. | Krāsu asociatīvās uztveres praktiskā izpēte | 19 |
6. | Pētījumu rezultātu analīze | 20 |
6.1. | Anketas „Krāsu asociatīvā uztvere vizuālajā reklāmā” rezultātu apkopošana | 20 |
6.2. | Krāsu asociatīvās uztveres praktiskās izpētes rezultātu apkopošana | 23 |
Secinājumi | 25 | |
Izmantotie informācijas avoti | 26 | |
Pielikumi | 27 |
SECINĀJUMI
1.nodaļa –Veicot praktisko izpēti, autores secināja, ka krāsu psiholoģiskā ietekme pie preces izvēles ir dominējoša. Vairākums aptaujāto izvēlējās uzbudinošo – Sarkani-zilo krāsu salikumu.
2.nodaļa –Šajā nodaļā izklāstītā informācija apstiprinājās pilnībā. Pēc aizpildītajām anketām var secināt, ka dažādas krāsas var asociēties ar cilvēku rakstura īpašībām, tātad cilvēks piedēvē krāsām īpašības, kuru tām patiesībā nav. Daudzās anketās aptaujājamie sarkano krāsu asociēja kā pārliecinošu un enerģisku, bet zilo un zaļo dēvēja par mierīgu.
3.nodaļa –Pēc šīs nodaļas apstrādes var secināt to, ka mēs lietojam priekšstatus par produktu, nevis pašu produktu (tas ir, ka mēs pievēršam vairāk uzmanības vizuālajam noformējumam, nevis pašam produktam).
4.nodaļa – Šajā nodaļā veiktais secinājums par to, ka vizuālajiem līdzekļiem ir ļoti svarīga loma uzmanības piesaistīšanā un noturēšanā, asociāciju veidošanā ir apstiprinājies. Tādu pašu secinājumu var dot arī pēc anketu apstrādes. Lielākā daļa aptaujājamo izvēlējās sarkani-zilo variantu, jo uzskata, ka etiķetē izmantotie sarkanās krāsas burti piesaista lielāku uzmanību un ievērojami izcelsies uz citu ūdens ražotāju zīmolu fona.
Secinājums par darbu kopumā – Apkopojot un izanalizējot pētījumu rezultātus, autores secināja to, ka hipotēze, kura tika izvirzīta, veicot šo zinātniski pētniecisko darbu, apstiprinājās daļēji. Lielākajai daļai aptaujāto (pilsētā dzīvojošie), asociatīvā uztvere reklāmā nedarbojas, tie vadās pēc psiholoģiskās ietekmes, iespējams, ka to iespaido indivīda psihes stāvoklis, ikdienas ritms, dienas režīms un visai disharmonisks dzīves veids. Tai pat laikā praktiski visi aptaujātie, kuri dzīvo laukos, izvēlējās zili-zaļo krāsu salikumu, minot to kā harmonisku, veldzējošu. Laukos dzīvojošie vadās pēc krāsu asociatīvās uztveres, par ko liecina arī krāsu uztveres aptauja. Turpretim pilsētnieku reklāmas uztvere krasi atšķiras no krāsu asociatīvās uztveres.
Kā zināms, bērni līdz 7 gadu vecumam dzīvo praktiski bez nosacījumiem, vadās pēc asociācijām, jūtām, tie ir brīvi un atraisīti, saka to ko, domā. Iespējams, tieši tāpēc 12 no 14 aptaujātajiem bērniem izvēlējās zili-zaļo pudeli. Tikai nonākot secinājumā tie tiek aizvien vairāk iespaidoti, zaudējot savu personību un brīvo beznosacījumu skatījumu uz lietām, parādībām un visu apkārt esošo.
…
Krāsai ir smalka vibrācija un tā iedarbojas trīs intelekta līmeņos. Ar krāsām mēs varam asociēt visu sev apkārt esošo – redzamo un neredzamo, kā arī taustāmo un netaustāmo. Krāsas var pielīdzināt visam, kas atrodas uz zemes un kosmosā – florai, faunai, ģeoloģijai un pat planētām un zvaigznājiem. Krāsas ietekme jūtama visur, pat preces izvēlē. Tādēļ savā darbā autores izvēlējās apskatīt to kā krāsas asociatīvā uztvere ietekmē konkrētās preces izvēli. Mūsdienās ļoti liela nozīme ir vizuālajai reklāmai. Tā ir mums visapkārt – pilsētas vidē, avīzēs, skrejlapās, plakātos un citos poligrāfiskajos izdevumos. Pētījuma mērķis: Iepazīties un izpētīt krāsu asociatīvo un psiholoģisko uztveri vizuālajā reklāmā. Pētījuma hipotēze: Vai konkrētu produktu izvēli vienmēr ietekmē krāsu asociatīvā uztvere?
- Krāsu asociatīvā uztvere vizuālajā reklāmā
-
Maldinošā reklāma
Research Papers10 Management, Marketing, Advertising, Economics
- Reklāma
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāma
Research Papers for secondary school5
-
Maldinošā reklāma
Research Papers for secondary school10
-
Uztvere, atmiņa, domāšana, temperaments, to nozīme psiholoģijā
Research Papers for secondary school10
-
Krāsu uztvere un sajūtas
Research Papers for secondary school3
-
Reklāma. Vizuālie tēli. Uztvere un iztēle
Research Papers for secondary school11