Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:684817
 
Evaluation:
Published: 31.03.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 17 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Kuģu arests    3
1.1.  Kuģu Aresta konvencijas vēsture    4
1.2.  Kuģu aresta konvencijas pamatnoteikumi    6
1.2.1.  Aresta definīcija    6
1.2.2.  Kuģis    6
1.2.3.  Tiesības piemērot arestu    7
1.2.4.  Kuģi, kuriem arests nav piemērojams    7
2.  Kuģis, kuram ir piemērojams arests    7
2.1.  Īpašnieka personiska atbildība    7
2.2.  Kuģa arests, kad cita persona, nevis kuģa īpašnieks, ir atbildīga par jūras prasību    9
2.3.  Māsas kuģa arests    10
2.4.  Kuģa arests, kas gatavs iziet jūrā    11
2.5.  Atkārtota aresta tiesība    12
2.6.  Kuģu atbrīvošana no aresta    14
3.  Kļūdains arests    15
  Kopsavilkums    19
  Saīsinājumi    20
  Izmantotās literatūras saraksts    21
Extract

Kuģu arests
Parādnieka īpašuma arests ir viens no populārākiem prasību nodrošinājuma veidiem. Ar arestu kreditors var panākt parādnieka, kas nav izpildījis savas līgumsaistības, vai personas, kura ir vainojama kādos zaudējumos, izvairīšanās no atbildības, kā arī tās īpašuma slēpšanu vai samazināšanu. Aresta uzlikšana neļauj atbildētājam brīvi rīkoties ar savu īpašumu. Ja kuģa kreditori nevar dabūt savu prasību labprātīgu samaksu, viņi var prasību apmierināšanai vērst piedziņu uz kuģi. Tāpat viņiem ir tiesība savu prasību nodrošināt, lai kuģa saimnieks kuģi neatsavinātu, un viņi nepaliktu bez apmierinājuma. Tomēr kuģa aresta regulējums bija diezgan atšķirīgs dažādās valstīs, bet starp dažādu tiesību sistēmu valstīm - civiltiesību jeb kontinentālo tiesību valstīm, pie kurām pieder arī Latvija, un “kopējo tiesību” jeb anglo-amerikāņu tiesību valstīm, īpaši Lielbritānijas tiesībām, pastāvēja principiālā rakstura atšķirības.
Vairākumā kontinentālo tiesību sistēmas valstīs kuģis (kā jebkurš cits atbildētāja īpašums) varēja tikt arestēts sakarā ar jebkuru civiltiesisko prasību, bet “kopējo tiesību” valstīs arests kuģim varēja tikt piemērots tikai par zināmām “jūras” rakstura prasībām. Tādā valstī kā Lielbritānija arests kā prasības nodrošinājuma līdzeklis vispār eksistēja tikai jūras tiesībās, un arestēt pirms sprieduma pasludināšanas varēja tikai t.s. “jūrniecības īpašumu”(maritime property) - kuģi, tā piederumus u.tml. Lielbritānijā arests jūras tiesībās ir jānošķir no aresta citās tiesību nozarēs. Pārējās tiesību nozarēs īpašuma arests kalpoja tikai par sprieduma izpildīšanas līdzekli, t.i., tika uzlikts zināmam īpašumam pēc sprieduma pieņemšanas.
Pastāv arī citas atšķirības starp šo divu tiesību sistēmu valstīm: angļu tiesībās netiek pieļauts t.s.”māsaskuģa” (sistership) arests, t.i., tam pašam īpašniekam piederošā cita kuģa arests. Angļu tiesībās netiek ņemta vērā prasības pamatojuma pietiekamība, nepastāv stingras prasītāja atbildības par kļūdaino arestu, netiek ņemtas vērā trešo personu intereses un aresta efekts uz šīm personām.
Turpretim civiltiesību sistēmas valstīs prasītāja atbildība par nepamatotu arestu ir stingrāka un dažās valstīs tiek ievērotas arī trešo ieinteresēto personu tiesības uz atlīdzību. Tiek pieļauts arī “māsaskuģa” arests.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1157799
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register