Jūras transports ieņem ļoti nozīmīgu lomu starptautiskajā tirdzniecībā. Tas darbojas kā starpnieks starp izejvielu ieguvējiem un ražotājiem, ražotājiem un patērētājiem. Līdz šim ne viens cits transporta veids nespēj aizvietot jūras transportu, jo tik lielus kravas apjomus pāri okeāniem var transportēt tikai kuģos. Transports jau kopš senseniem laikiem bijis saistīts ar tirdzniecību. Tāpat arī mūsdienās tiek darīts viss, lai no transporta pakalpojumu sniegšanas to sniedzējs saņemtu vislielāko labumu.
Tāpēc tālāk savā darbā veicu kuģa izmaksu jeb visu ekonomisko rādītāju aprēķinu. Par pamatu ņēmu kuģi, uz kura esmu pavadījis savu pēdējo jūras praksi- „Cape Bille”. Tas būvēts 2003. gadā. Arī maršrutu izvēlējos starp ostām, kurās esmu uz šī kuģa bijis. Maršruts: Sarroch (Itālija)- Port Everglades (ASV), kura distance ir 4528 jūras jūdzes. No Itālijas uz ASV tika vests bezsvina benzīns (unleaded gasoline). Sarroch ostas iekraušanas jauda- 2500m3/h, kuģa izkraušanas jauda Port Everglades ostā- 1500 m3/h. Maksimāli kuģis spēja uzņemt 44775m3 kravas (98% no kravas tanku ietilpības). Kuģis atradās laika fraktā. Dienas ienākumi no frakta bija 35000USD.
Kuģa ekspluatācijas rādītāji:
a)Reģistra klase- 100 A5 ESP T3D21 3.tipa ķīmijas un naftas tankkuģis ar dubulto korpusu;
b)Bruto ietilpība (GRT)- 25108bt;
c)Neto ietilpība- 8346t;
d)Kuģa ūdensizspaids ar kravu- 43777mt;
e)Kuģa ūdensizspaids balastā- 27712mt (normal ballast condition);
f)Kuģa iegrime- 10,065m;
g)Ātrums ar kravu- 14 mezgli;
h)Ātrums balastā- 15 mezgli;
i)Galvenā dzinēja tips- HYUNDAI B&W 6S50MC;
j)Galvenā dzinēja jauda- 11640Zs (8580kW).…