Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
1,99
You save:
0,32 (16%)
Discounted price*:
1,67
Purchase
Add to Wish List
ID number:341951
Author:
Evaluation:
Published: 15.01.2015.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Extract

Kuģi
Pirmie grieķu tirdzniecības kuģu tipi nedaudz atšķīrās no to feniķiešu prototipiem. Aptuveni 5.gs. p.m.ē. parādījās grieķu kaujas kuģi „biremas” ar diviem airētāju stāviem, šiem kuģiem protams bija divreiz lielāks ātrums, nekā tāda paša izmēra kuģis ar tikai pusi airētāju skaita. Tajā pašā gadu simtenī izplatījās „trijeras” kuģi ar trim airētāju stāviem. Tāda tipa galeru konstrukcija ir sengrieķu kuģu būvētāju ieguldījums kara kuģu būves vēsturē. Kara kuģiem bija raksturīgi garena forma, tiem bija klājs, segta telpa karavīriem un ar vara plāksnēm apkalts ass ķīlis-tarāns priekšgalā pie ūdenslīnijas, ar kuru centās ielauzt pretinieka kuģu bortus jūras kaujās. Tādu kaujas ierīci grieķi pārņēma no feniķiešiem, kas to izmantoja 8.gs. p.m.ē. Sengrieķu kuģu būvētāji mācēja būvēt vēl lielākus kuģus, kas sasniedza 100 m garumā un bija vairāk kā 10 m plati, tiem bija vairāki tarāni un tajā ietilpa ap 400 airētāju. Šie vairāku stāvu kuģi bija aprīkoti ar gariem smagiem airiem, kas airētāju pusē tika līdzsvaroti ar svina atsvariem. Grieķi pilnveidoja takelāžu, un citu kuģu aprīkojumu. Kuģi noturēja kursu ar stūres aira palīdzību, kam pret savu pēcteci bija divas priekšrocības- ar to varēja pagriezt uz vietas stāvošu kuģi un to varēja ceļā viegli nomainīt salūšanas gadījumā. Tirdzniecības kuģi bija plati un tiem bija ietilpīgas tilpnes preču izvietošanai.

Orientēšanās jūrā
Vēl nebija pazīstams kompass. Atklātā jūrā orientējās pēc zvaigznēm, izmantojot zināšanas par astronomiju. Pie kam šīs zināšanas acīmredzot tika aizgūtas no babiloniešiem un ēģiptiešiem, kas tajā laikā bija pazīstami ar saviem astronomiskajiem novērojumiem. Bet grieķi pirmie ieviesa terminus ģeogrāfiskais platums un garums, lai precīzi apzīmētu objektu atrašanās vietu uz zemes. Šie nosaukumi acīmredzot radās tādi, kādi tie ir pateicoties Vidusjūras formai. Zīmīgs ir arī ostu būves uzlabojumi, un tas, ka sāka būvēt pirmās jūras bākas. Aleksandrijas līcī tika uzbūvēts 140 metrus augsts tornis, kurā tika dedzināta sveķaina malka.
Kaut arī grieķi bija spējīgi un pieredzējuši jūrasbraucēji, tajā laikā jūras ceļojumi, bija ļoti bīstami, katastrofu un pirātu uzbrukumu rezultātā daudzi kuģi nesasniedza savu galamērķi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,80 €
Work pack Nr. 1346263
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Kuģniecība Seno Austrumu civilizācijās”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/341951

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register