Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:547386
 
Evaluation:
Published: 07.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  Kultūrvides jēdziena raksturojums izglītības vadības un pārvaldības literatūrā    4
2.  Pedagoga un skolas vadības lomas izglītojošaskultūrvides veidošanā atspoguļojums izglītības vadības literatūrā    8
2.1.  Kultūrvides saistība ar pedagoģiju    10
2.2.  Pedagogs kā kultūrvides veidotājs    14
3.  Pirmsskolas izglītības iestādes kultūrvides pedagoģiskās ietekmes raksturojums    19
3.1.  Bērna vispārējā attīstība kultūrvides ietvaros    21
3.2.  Kultūrvides veidošana pirmsskolas vecuma bērna attīstības veicināšanai    23
4.  Pirmsskolas kultūrvides sekmīgas veidošanas faktoru izpēte    27
  NOBEIGUMS    40
  Literatūras saraksts    42
Extract

Jēdzienu vide var attiecināt gan uz apkārtni kopumā, gan uz kādu noteiktu tās aspektu. Vide ir visi nosacījumi un faktori, kas ietekmē organismu vai pat kādu organisma sistēmu tās dzīves vai pastāvēšanas laikā. Jēdzienu vide veido daudzi komponenti:
- dabiskā vide ir dzīva vai nedzīva daba, kas eksistē neatkarīgi no cilvēka;
- cilvēka veidotā vide sastāv no cilvēka vadītiem tehniskiem un dabas elementiem;
- cilvēka veidotā dzīvā vide ir dabiskā vide, kas pārveidota cilvēka vajadzību nodrošināšanai un nevar pastāvēt šādā veidā bez cilvēka darbības;
- tehngēnā vide ir materiālās vērtības un tomradīšanas līdzekļi un tehnoloģijas;
- sociālā vide ir attiecības starp cilvēkiem un garīgām vērtībām, kā arī cilvēku savstarpējās attiecības;
- kultūrvēsturiskā vide ir sabiedrības vai atsevišķu indivīdu radītās materiālās un garīgās vērtības;
- iekšējā vide ir cilvēka mentālās, emocionālās, personiskās, garīgās, fiziskās vērtības un materiālais stāvoklis. (Vilciņa A.)
“Ar kultūras cilvēka audzināšanu vienmēr mijsakarībā ir cilvēka tapšana par personību, kas apzinās savu “Es” un kam ir pašcieņas un pašvērtības attieksme pret sevi un citiem cilvēkiem.” (Šķendere I.;6)
Vide tā kārtā ir substance, kura, atšķirībā no tukšas, neaizpildītas telpas, ir apveltīta ar zināmām īpašībām, kas ietekmē mijiedarbību starp dažādiem objektiem šajā vidē. (Zvirbule A.)

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1169504
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register