Ikviena uzņēmuma vizītkarte un apliecinājums tam, ka uzņēmums strādā starptautiski atzītā veidā, ir atbilstoši starptautiskiem kvalitātes pārvaldības sistēmas standartirm izveidota kvalitātes sistēma.
Kvalitāte ir produkta vai pakalpojuma īpašības, kuras nosaka:
tirgus jeb patērētājs – produkta konkurētspēju nasaka cena, pieprasījums un kvalitātes līmenis;
likumdevēji – ar likumu tieši vai netieši saistīti nosaka tāda produkta kvalitātes līmeni, kurš nav bīstams cilvēka dzīvībai, veselībai, videi.
Paši ražotāji - darba dalīšanas un lielražošanas apstākļos produktus ražo kooperējoties. Ražotājs nosaka augstākās prasības par vispārpieņemtam.
Kvalitātes vadības sistēmu ievieš ar iestādes vadītāja apstiprinātu plānu. Plāna izstrādi nodrošina kvalitātes vadītājs.Plāna izstrādi nodrošina kvalitātes vadītājs.
ISO 9000:2000 standartu sērijā ietilpst starptautiski kvalitātes vadības (pārvaldības) sistēmas standarti, kas satur konkrētas prasības sērijā vadības sistēmai. Šī sistēma savukārt var tikt auditēta, sertificēta un atzīta starptautiskā mērogā. Organizācijas var izmantot sērijā ietilpstošos standartus saviem mērķiem, lai sertificētu sava uzņēmuma kvalitātes vadības sistēmu.
ISO 9000 standarti apkopoti četros pamatdokumentos:
ISO 9000 Kvalitātes vadības sistēmas. Pamatprincipi un vārdnīca.1
ISO 9001 Kvalitātes vadības sistēmas prasības.2
ISO 9004 Kvalitātes vadības sistēmas. Vadlīnijas darbības uzlabošanai.3
ISO 19011 Vadlīnijas kvalitātes un vides auditam.…