Kvalitātes vadības sistēmas standarts paredz, ka tiek identificēti un aprakstīti procesi, lai būtu iespējams saprast, ar kādu mērķi kurš process notiek, lai labāk tos vadītu un kontrolētu. Kvalitātes mērķi ir šīs sistēmas centrā, attiecīgi sistēmai ir jāatbalsta vai jāpalīdz sasniegt šos kvalitātes, apmierināta klienta mērķus. Kvalitātes vadība iedalās 3 posmos:
• Kvalitātes plānošana, kas saistās ar noteiktu standartu identificēšanu un kvalitātes prasību un standartu nodrošināšanas plānošanu;
• Kvalitātes nodrošināšana, kas saistās ar regulāru produkta/pakalpojuma izpildes novērtēšanu, lai pārliecinātos, ka ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas process tiek izpildīts saskaņā ar noteiktajām kvalitātes prasībām;
• Kvalitātes kontrole, kas saistās ar iegūto rezultātu novērtēšanu atbilstoši kvalitātes prasībām un kvalitātes prasību cēloņu samazināšanu (D. Babarikins, “Kvalitātes vadība”).
Galvenais kvalitātes vadības sistēmas mērķis ir klienta apmierinātība ar jūsu kvalitatīvi saražoto produktu vai sniegto pakalpojumu. Kvalitāte nozīmē, ka jebko, ko Jūs ražojat vai kādu pakalpojumus sniedzat, tas būs tieši tāds un darbosies tieši tā, kā klients to sagaida. Ar sistēmas palīdzību varēsiet sasniegt ne tikai prasības, ko jūs paši esat noteikuši, bet varēsiet nodrošināt arī prasības, ko ir izteicis klients. Kvalitāte nozīmē mazāk sūdzību un daudz labāk sūdzību situācijas risināt. Ja kvalitātes vadības sistēma strādā labi, Jūs ziniet, ko klients sagaida un Jūs to arī nodrošiniet, kā rezultātā pieaug klientu apmierinātība (A. Alksne, Kvalitātes vadības…).