Skolotāja praktiskās darbības lauks pirmsskolā ir gana plašs. Skolotājs ienāk grupā, un tā kā viņam priekšā ir ne viens vien darba gads, lai sagatavotu skolas gaitām savus audzēkņus, tad jārūpējas par to, lai izglītojamo grupā būtu attīstoši, bērnu darbību sekmējoši apstākļi.
Daudz uzmanības jāvelta rotaļbāzes izveidošanai un grupas atbilstošai iekārtošanai, jo no tā ir atkarīga sekmīga vai mazāk sekmīga pedagoģiskā darbība un bērna garīgās attīstības rezultāts.
Skolotājam ir nepieciešama liela prasme un telpas izjūta, lai tādos apstākļos, kādi ir pieejami mūslaiku pirmsskolas izglītības iestādēs, izveidotu mājīgu un rosinošu darbības vidi pirmsskolēnam. Telpas dizaina un interjera ietekmei, spēļu un rotaļbāzes materiālajam nodrošinājumam jāsekmē visu pirmsskolas pedagoģiskā procesa norišu realizēšana un kā gala rezultāts jāpanāk labi audzinātas, daudzpusīgi un harmoniski attīstītas personības izveidošanās.
Pirmsskolēna grupas videi ir jābūt pedagoģiski pamatotai, jāatbilst psihologu ieteikumiem un jānodrošina nodarbību norises un citu bērna rotaļdarbību iespējas. Šādas vides izveidošanai nepieciešamas labas profesionālas zināšanas, pedagoga atbildības izjūta un prasme izveidot un radīt optimālus apstākļus, attīstošu vidi, kurā bērns pietiekamā apjomā var rast apstiprinājumu savām vēlmēm, iegūt jaunas zināšanas un nostiprināt jau esošās.
Attīstošo vidi jāveido un jāiekārto tā, lai bērnam būtu iespēja darboties gan vienatnē, gan kopā ar citiem bērniem. Jārada apstākļi, lai būtu kur darboties, kur un ar ko rotaļāties, spēlēties, jo bērna dzīves veids pirmsskolā ir rotaļas un spēles. Caur rotaļām un spēlēm rit bērna attīstība, turklāt, lai bērns attīstītos daudzpusīgi, šī attīstība nedrīkst tikt traucēta.
Lielā mērā pedagoģiskā procesa veiksmīgumu noteiks tas, kā pedagogs veidos vidi, kurā tam jādarbojas kopā ar bērniem, cik radoša un rosinoša tā būs, ko tā spēs piedāvāt bērna radošajai darbībai, kā šī vide ļaus nostiprināt verbālo izziņu praktiskajā darbībā, kā spēs paplašināt bērna interešu loku un vairot zinātkāri.…