Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:287503
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.07.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Not used
Extract

Lasītprasmju veidošanas mērķi un uzdevumi.
Pirmsskolas izglītības programmas mērķis ir attīstīt katra bērna individualitātes veidošanu, garīgo, fizisko un sociālo attīstību, veselības nostiprināšanu, ņemot vērā nacionālo identitāti un „Es” apziņu, kas balstīta uz savas rīcības, darbības, jūtu, vēlmju un interešu apzināšanu, uz savu spēju izpausmi aktīvā darbībā sagatavojot bērnu pamatizglītības uzsākšanai skolā.
Lasītmācības pamatuzdevums ir attīstīt bērniem valodas un fonemātisko dzirdi, iemācīt skaidri un apzināti lasīt. Lasītmācība ir saistīta ar bērnu runas attīstīšanu un sākotnējo priekšstatu veidošanu par valodu un tās struktūras pamatelementiem.
Lasīt mācīšanas uzdevums ir atklāt bērniem vārdu un skaņu formu, iepazīstināt ar vārda fonētisko uzbūvi. Tradicionālā lasīt mācīšanas metode veido tendenci skaņas uzskatīt par burtu nosaukumiem.
Bērns, kurš sāk mācīties lasīt, nonāk abstrakto zīmju pasaulē. Burti paši par sevi nav nekas, tie tikai kaut ko apzīmē, tās līnijas, ko pieņēmuši pieaugušie. Šis pagrieziens bērna apziņā ir daudz grūtāks, nekā mēs pieaugušie iedomājamies, jo bērns vēl dzīvo tēlu pasaulē. Bērns attīstības ceļā vecumā no 6-10 gadiem sasniedz kalngalu tēlainā domāšanā. Šis domāšanas veids pāraug interesē, kā arī spējā operēt ar abstraktiem jēdzieniem. Bērna vajadzība pēc tēliem nav piepildāma.
Pāreju uz abstrakto zīmju pasauli bērnam var atvieglināt, ja jau pašā sākumā burtu un skaņu mācīšanas procesā ieviešam izvēlētus tēlus, kas ir bērnam saprotami. Tas ir atkarīgs no pieaugušā, cik interesanti un dažādi bērnu iepazīstina ar tēliem, ar ķermeņa kustībām, izrunājot attiecīgo skaņu, attēlojot burtu, zīmējot dažādus zīmējumus par katru burtiņu.
Ļoti svarīgi šajā mācību procesā ievērot katra bērna individualitāti. Viņam jādod tikai konkrēts uzdevums, jo citi bērni var ilgi sēdēt un ar patiku mierīgi un pacietīgi zīmēt gan zīmējumus, kas saistīti ar burtu, gan pašu burtu. Savukārt citi bērni ir vēl neveikli darba laikā. Tad skolotājam jāiegulda liels darbs, lai viņu mācītu tik vienkāršai lietai, kā izlietot visu papīra lapu. Tikai pamazām bērni viens pēc otra sāk saprast, kā vajag darboties, izjūt radošā darba prieku, jo prieku un pārliecību var sasniegt darbība, kuru bērns veic droši zinot tās tehnoloģiju.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register