Kursa darba temats :
Lasītprasmes apguve pirmsskolā
Kursa darba mērķis :
Pētīt un salīdzināt teorētisko literatūru par dažādām metodikām un pieejām lasītprasmes mācīšanā dažādos laika posmos Latvijā.
Pētījuma priekšmets:
5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes apguves process.
Pētījuma objekts:
Lasītprasmes apguves procesa ietekme uz 5 - 6 gadu veciem bērniem.
Hipotēze :
Ja, 5 - 6 gadus veci bērni ikdienā izmanto atbilstošas rotaļas, kuras ir cieši saistītas ar valodu, literatūru, burtu apguvi, tad bērni sekmīgāk apgūst lasītprasmes iemaņas un labprāt izmanto tās patstāvīgi.
Uzdevumi :
1.Apkopot un analizēt daudzveidīgās lasītprasmes apguves metodes.
2.Pierādīt lasītprasmes apguves ciešo saikni ar citiem runas darbības veidiem.
3.Veidot priekšstatu par kvalitatīvas lasītprasmes nozīmi bērna personības attīstībā.
Pētīšanas metodes :
Lai varētu izpētīt savu izvēlēto tēmu, izmantoju vairākas pētīšanas
metodes un līdzekļus:
1.Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze.
2.Bērnu novērošana.
3.Datu vākšana, datu atlase, salīdzināšana.
4.Pārrunas ar bērniem, vecākiem.
5.Pedagoģiskais eksperiments.
Pētījumu bāze :
Jeru pamatskolas 5-6 gadīgo bērnu obligātās sagatavošanas skolai grupiņas audzēkņi.
Šādu tematu esmu izvēlējusies savam kursa darbam, jo lasīšanas un rakstīšanas prasmju apguve, manuprāt, ir viens no svarīgākajiem uzdevumiem pirmsskolas posmā. Uz prasmi lasīt un izprast tekstu balstās viss turpmākais mācību process. Daudzi metodiķi norāda uz šo prasmju nozīmi, piemēram, A.Karule un A.Kauce raksta, ka pareizas, apzinātas un samērā raitas lasītprasmes apguve ir pamats bērnu tālākai mācību darbībai, zināšanu apguvei visos mācību priekšmetos. [5., 52.] Uzskatu, ka vāji apgūtas lasīt un rakstīt prasmes jaunākajā skolas vecumā kavē spēju veiksmīgi apgūt vielu arī turpmākajā mācību procesā. …