Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:327770
 
Evaluation:
Published: 19.12.2001.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Valsts budžets    4
1.1.  Budžeta sistēmas vispārīgs raksturojums    4
1.2.  Pašvaldību budžeti    8
2.  LR nodokļu sistēma    9
2.1.  Nodokļu sistēmas pamatprincipi    10
2.2.  Nodokļu klasifikācija jeb struktūra    11
2.3.  Nodokļu politika    13
3.  LR muita    16
  Secinājumi    19
  Izmantotā literatūra    20
Extract

1.1 Budžeta sistēmas vispārīgs raksturojums.

Budžets ir valsts naudas ieņēmumu un izdevumu saraksts, kas sastādīts noteiktam laika periodam, parasti gadam. Budžets ir līdzeklis valsts politikas īstenošanai ar finansiālajām metodēm, un tas ir valdības finansiālās darbības un vadības pamatā. Latvijas Republikā valsts un pašvaldību budžetu izstrādāšanas, apstiprināšanas un izpildes kārtību un atbildību budžeta procesā nosaka likums “Par budžetu un finansu vadību”. Finansu vadība šā likuma nozīmē attiecas uz valsts un pašvaldību budžetu līdzekļiem, tomēr šis likums neattiecas uz valsts un pašvaldību uzņēmumu finansiālo darbību.
Budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kādi līdzekļi nepieciešami valdībai, kā arī citām valsts institūcijām un pašvaldībām to pienākumu veikšanai, kuru finansēšana notiek noteikta ar likumdošanas aktiem. Budžeta uzdevums ir nodrošināt, lai tajā laika posmā, kuram šie līdzekļi paredzēti, izdevumi segtu atbilstoši ieņēmumiem budžetā. Budžetu izstrādājot, jāņem vērā nepieciešamība nodrošināt vispārējo ekonomisko līdzsvaru . Valsts budžeta izstrādāšanu un izpildi nodrošina Ministru kabinets, kas arī nosaka pašvaldību finansiālās darbības kārtību.
Veidojot valsts budžetu, vienmēr aktuāls ir jautājums, vai valdība darbojas ar:
- budžeta deficītu, kas raksturīgas daudzās valstīs, arī Latvijas Republikā;
- budžeta pārpalikumu;
- sabalansētu budžetu;
Budžeta regulēšanas koncepcijas veidošanā pastāv 3 svarīgākās pamatnostādnes:
1. Ekonomisti un politiķi uzskata, ka budžetam ik gadus jābūt precīzi sabalansētam.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1114712
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register