Katrā valstī ir sava pārvalde, dažu valstu pārvaldes ir ļoti līdzīgas, bet visa pārvaldes sistēma nesakrīt. Apskatot Latvijas Valsts pārvaldi ir sastopamas pārvaldes sistēmas nepilnības, kuras likvidēt, pēc darba autora domām, ir neiespējami.Katrā valstī, lai cik labi būtu sakārtota pārvaldes sistēma, tajā vienalga varēs atrast kaut vai visizplatītāko – birokrātijas pārmērīgumu.
Ir zināms, ka cilvēks tiecas būt ideāls, līdz ar to cenšas visu pārējo pakārtot tam iedomātajam, pēc viņa domām – vislabākajam. „Daudzas no stabilākajām pasaulē pazīstamām demokrātijām ir monarhijas”1, raksta latviešu habil. filozofijas doktors, profesors V.Jakubaņecs. Darba autors uzskata, ka ir jāpiekrīt šim apgalvojumam, jo neskatoties uz monarhiju daudzveidību (absolūtā monarhija, dualistiskā un parlamentārā monarhija, kā arī ievēlētā monarhija), šajā valdīšanas formā,kurā veidā mazāk, kurā vairāk, bet galvenās valsts varas ir koncentrētas, piemēram, parlamenta vai valdības rokās. Līdz ar to, valsts tiek pārvaldīta daudz stingrāk un sakarā ar to, pēc autora domām, samazinās korupcijas un „birokrātiskā bardaka” draudi, t.i. paātrinās valsts attīstība,kā arī iedzīvotāju dzīves līmenis. Jo valsts darbība un funkcijas ir sakārototākas un darbaspējīgākas, jo tauta (valsts iedzīvotāji) ir apmierinātāki ar pastāvošo kārtību, tādējādi tauta jūtas drošāk un ne velti dr. Reinholds Cipeliuss raksta, ka „Kā organizētai varas un darbības struktūrai valstij piemīt funkcija garantēt bezpretierunu un droši sakārtotu cilvēku kopdzīvi, it sevišķi garantēt sabiedrisko mieru un tiesisko drošību”2
Latvijas valsts pārvaldes sistēmā ir dažādas nepilnības, kuras vajadzētu, ja ne novērst, tad vismaz samazināt to negatīvo ietekmi uz valsts saimniecisko un ekonomisko darbību.Darba autors vēlētos akcentēt LR pārvaldes mīnusus, to tik tiešām ir daudz un visus ir neiespējami apskatīt referātā, taču galvenās, pēc darba autora domām, ir iespējams nedaudz aizskart un pamēģināt atrast risinājumu šīm negatīvajām Latvijas valsts pārvaldes iezīmēm.…