Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:380260
 
Evaluation:
Published: 05.01.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Efektīvs vadītājs koncentrējas tikai uz svarīgākajiem lēmumiem    5
2.  Ar personālu saistīti lēmumi    6
3.  Akla lēmumu pieņemšana un faktu pieskaņošana gataviem slēdzieniem    8
4.  Lēmumu pieņemšanas procesa pamatelementi    9
Extract

4.Lēmumu pieņemšanas procesa pamatelementi
Balstoties uz minētiem piemēriem, kuri atspoguļo vadītāja „K” vispārēju uzvedības modeli, attiecībā uz lēmumu pieņemšanu, var mēģināt izanalizēt viņa rīcību vai tās trūkumu attiecībā uz efektīvu lēmumu pieņemšanas procesa atsevišķiem elementiem.
Pirmām kārtām efektīvs lēmumu pieņēmējs uzdot apzināti vai neapzināti jautājumu par situācijas vispārējību vai unikalitāti – vai gadījums prasa standarta vai nestandarta lēmumu? Darba autore uzskata, ka šajā jomā vadītājam „K” zināšanu nepietiek vai viņš principiāli tās ignorē. Princips, pēc kura viņš darbojas jebkura veida gadījumos, balstās uz personiskām jūtām, emocijām, uz personiskās attieksmes. To varētu saistīt gan ar personiskām īpašībām, gan ar iespējamo apzināšanos par ierobežotu atbildību – kaut vadītājs „K” ir atbildīgs par triju restorānu funkcionēšanu, viņa lēmumi diez vai ietekmēs visu struktūru jeb visu restorānu tīklu „X”. Kaut gan viņa pakļautībā esošo restorānu ieņēmumi pēdējā gada laikā samazinājās. Tajā noteikti nedrīkst vainot tikai un vienīgi viņa pieļaujamās kļūdas attiecībā uz lēmumu pieņemšanu un secīgi arī uz vadību kopēji, jo pastāv arī ārējie ietekmes faktori, taču autore uzskata, ka izanalizēt un piestrādāt pie sava vadības modeļa vadītājam „K” būtu vērts.
Otrs lēmumu pieņemšanas procesa elements ir robežnosacījumu noteikšana un ar to vadītājs „K” arī bieži netiek galā. Pirmkārt, viņam piemīt pēkšņa atteikšanās no lēmuma, ja reālā notikumu gaita neatbilst viņa iztēlotajai notikumu gaitai.
Piemērs
Restorānā gadās pēkšņi apmeklētāju pieplūdumi. Vienā no tādām reizēm vadītājs „K” ievēroja, ka stāvoklī esošā bārmene netiek ar saviem pienākumiem galā un viņš piedāvāja savu palīdzību. Protams, ka bārmene neatteicās. Taču jau pirmais čeks lika vadītājam atmest savu lēmumu un doties prom. Viņš pārprata čeka saturu, izdarīja nepareizo pasūtījumu un, apjēdzot to, atstāja bāra leti, argumentējot savu rīcību ar svarīgākām darīšanām.
Otrkārt, viņa lēmumi bieži neatbilst specifiskām prasībām un rada tikai nepatikšanas, kā arī vadītājs „K” reti saprot, ka un kad no lēmuma būtu vērts atteikties. Par piemēru var kalpot iepriekš minētais: darbinieku atlaišana nepiemērotajā laika posmā, efektīvi strādājošu darbinieku atlaišana u.c.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register