Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:946209
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

Komunikācija ir informācijas, domu, uzskatu apmaiņa starp cilvēkiem viņu darbības process. Ar jēdzienu pilnvērtīga komunikācija tiek saprasts divpusējs process, kura rezultātā saņēmējs uztver un saprot sūtītāja ziņojumu tieši tādā veidā, kādā sūtītājs to ir vēlējies.
Savā darbā apskatīšu komunikāciju sistēmu savā iepriekšējā darba vietā, jo pašlaik nekur nestrādāju. Darba izstrādē ir ierobežojumi, jo uzņēmums diemžēl jau ir likvidēts, tāpēc nav pieejami nekādi pārvaldes dokumenti. Nevaru arī izstrādāt izvērstu komunikācijas sistēmas analīzi šajā uzņēmumā, jo tas bija mazs individuālais uzņēmums.
Darba mērķis ir izanalizēt uzņēmuma IU ‘’Aira’’ komunikāciju sistēmu un aprakstīt pārvaldes dokumentus.
Darba uzdevumi pirmajā daļā ir īsi noraksturot uzņēmumu, tā komunikācijas sistēmu veidojošos elementus, aprakstīt formālos, vertikālos un horizontālos komunikācijas kanālus. Otrajā daļā jāapraksta pārvaldes dokumenti un prasības, kas jāievēro šo dokumentu izstrādāšanā un noformēšanā.
IU “Aira” sāka savu darbību 2001. gada 27. septembrī. Uzņēmuma pamatdarbība bija lietoto apģērbu tirgošana un videofilmu iznomāšana. Uzņēmums atradās Alūksnes rajona Apes pilsētā Aptiekas ielā 6. Uzņēmumam bija arī struktūrvienība, kas atradās Alūksnē, Brūža ielā 2 un nodarbojās ar videofilmu iznomāšanu. Uzņēmumā strādāja četri cilvēki – uzņēmuma īpašnieks un trīs pārdevējas. Uzņēmuma grāmatvedības aprēķinu veikšanai tika noslēgts līgums ar grāmatvedības firmu. Uzņēmumam bija divi piegādātāji, kas piegādāja videokasetes. Apģērbus īpašnieks iegādājās pats no dažādām firmām.


Komunikāciju sistēmu veidojošie elementi, to raksturojums.

Komunikācijas process ietver sekojošus soļus:
idejas ģenerēšana;
kodēšana;
nosūtīšana, izmantojot dažādus komunikāciju kanālus;
saņemšana;
dekodēšana;
saprašana jeb interpretācija;
atbildes reakcija.
Katrā no minētajiem posmiem ir iespējami dažāda veida traucējumi - sākot ar individuālpsiholoģiskajiem, piemēram, uztveres barjeras, halo efekts, stereotipizācija, un beidzot ar semantiskām un tehniskām barjerām. Attīstoties tehnoloģijām, kā arī vispārējai uzņēmējdarbības globalizācijai, komunikācijā arvien biežāk tiek izmantoti jauni komunikāciju kanāli, piemēram, internets, e-pasts, telefonkonferences u.c. šo jaunievedumu izmantošana komunikācijas procesu gan uzlabo, radot iespēju ātrāk nosūtīt informāciju, gan reizēm arī kavē, jo rodas līdz šim nezināmas, jaunas barjeras un traucējumi.



Izšķir trīs galvenos komunikācijas veidus:
verbālā komunikācija - šis komunikācijas veids tiek uzskatīts par ātrāko, kā arī par vienu no efektīvākajiem komunikācijas veidiem, jo saņēmējam ar informācijas sniedzēju ir tiešs kontakts, kas ļauj savstarpējā komunikācijā nekavējoties saņemt atbildes reakciju, kas savukārt dod iespēju sniegt papildus skaidrojumus. Pie verbālās komunikācijas tiek pieskaitīta arī komunikācija pa telefonu, kas gan nav tik efektīva kā tiešs verbāls kontakts, jo tiek samazināta neverbālās komunikācijas līdzdalība šajā procesā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register