Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:344093
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.05.2021.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  LIKUMS    5
1.2.  LIKUMDOŠANAS INICIATĪVA, APSPRIEŠANA UN PIEŅEMŠANA    5
2.  LIKUMA IZSLUDINĀŠANA    9
2.1.  STEIDZAMS LIKUMDOŠANAS PROCESS    9
3.  DELEĢĒTĀS LIKUMDOŠANA UN TĀS BŪTĪBA    10
4.  SAEIMA    11
4.1.  SAEIMAS FUNKCIJAS    11
5.  LIKUMDOŠNAS PROCESS    14
6.  LABAS LIKUMDOŠANAS PRINCIPS    16
7.  SECINĀJUMI    17
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    18
Extract

7. SECINĀJUMI
Pētot likumdošanas procesu Saeimā autore secinājusi, ka Latvijas likumdošana nav attīstītā pilnībā, liela daļa likumprojekti netiek īstenoti pilnībā. Valsts iekārtas sistēmā ir institucionāls trūkums, bez kuras bojājas arī likumdošanas kvalitāte. Valsts padome nevarētu aizstāt jau esošās struktūrvienības attiecīgo institūciju ietvaros, jo tās ir nepieciešamas. Valsts padomei ir jābūt Satversme tiesas spoguļattēlam. Tā pat kā Satversmes tiesā ir septiņi tiesneši, tā arī Valsts padomē būtu jābūt septiņiem padomniekiem ar saviem palīgiem, kuri varētu izvērtēt likumprojektus, kā arī Satversmes grozījumus, likumus, kuri skar Satversmes pamatus. Tāpat Valsts padomes uzdevums būtu izvērtēt jaunus likumus, kādu iepriekš nav bijis, kā arī sniegt vērtējumu par būtiskiem grozījumiem jau esošajos likumos. Pie šāda lēmuma darba autore ir nākusi analizējot pašreizējā Valsts Prezidenta Egila Levita viedokli, par valsts likumdošanu.
Analizējot labas likumdošanas principu, var secināt, ka tas tiek pārkāpts un neievērots. Likumi tiek izstrādāti nekvalitatīvi, ar pieņemtām normām, kas Satversmei atzītas par neatbilstošām. Analizējot no cita skata punkta, liela likumdošanas problēma ir sabiedrības nepietiekama informēšana par likuma izdošanu vai tā reformām. Valsts iedzīvotāji zaudē uzticību valsts varas orgāniem un jūtas neaizsargāti paši savā valstī. Tas rosina iedzīvotāju neapmierinātību un velmi sāk akciju, pret politiķiem un to lēmumiem, saistībā ar tukšiem solījumiem un neizpildītām rīcībām.

PRIEKŠLIKUMI
Secinot, ka likumdošana Latvijā nav kvalitatīva un ilgtspējīga, darba autore iesaka ievērot labas likumdošanas principa elementus, kā piemēram veikt riska izvērtēšanas pasākumus, pirms tiek izdots jauns likums, kas varētu novērst biežas likuma reformas.
Lai valsts iedzīvotāji atgūtu uzticību varas orgāniem, būtu nepieciešams papildināt civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likumu, ar likuma punktiem, kuri ļautu orientēties tautai, kā rīkoties šāda veida situācijās.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register