To, ka bez mārketinga mūsdienās vairs neiztikt, šķiet, sapratis ikviens uzņēmuma vadītājs. Taču izpratne par to, ar ko tad jānodarbojas cilvēkam, kurš uzņēmumā atbild par mārketingu, ir atšķirīga, turklāt ir pat tā, ka vietām ar mārketingu saprot tikai reklāmu.
Pieaugot informācijas lomai biznesa lēmumu pieņemšanā, mārketinga un tirgus pētījumi ir kļuvuši par būtisku mūsdienīgas biznesa vadības sistēmu sastāvdaļu līdzās citiem informācijas avotiem, arī līzinga uzņēmējsabiedrību praksē.
Aizvien vairāk Latvijas bankas sāk izmantot līzingu kā vienu no savas darbības veidiem. Starptautiskajā praksē tā ir pierasta procedūra, jo dod iespēju racionāli izmantot savus līdzekļus līzinga ņēmējam un vairākkārtīgi atgūt ieguldītos līdzekļus līzinga devējam.
Latvijā līzinga operācijas veic Parekss Banka, Baltijas Tranzītu banka un Meritabank Rīgas filiāle. Savukārt citas bankas, piemēram, Unibanka, Hansabanka šim nolūkam ir nodibinājušas banku meitas uzņēmumus.
Kursa darba mērķis ir izpētīt līzinga tirgus iespējas Latvijā.
Izejot no kursa darba mērķa, autors izvirza sekojošus uzdevumus:
1.Analizēt mārketinga pētījumu nozīmi un iespējas Latvijā.
2.Izpētīt līzinga jēdziena raksturojumu.
3.Raksturot līzinga veidus.
4.Analizēt līzinga tirgus attīstības tendences Latvijā.
Kursa darba izstrādāšanai tiek izmantotas statistikā metode, empīriskā metode, balstoties uz kurām nobeigumā tiek doti secinājumi un sniegti priekšlikumi.
Kursa darba izstrādāšanai autors izmantojis zinātniski pētnieciskos darbus par mārketinga pētījumiem un līzingu, kā arī periodiku – laikrakstus un žurnālus.…