-
Mācību darba kvalitāte
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Mācību darbs | 4 |
2. | Kvalitātes jēdziens izglītībā | 5 |
3. | Kvalitātes kritēriji | 7 |
4. | Mācību darba kvalitātes izpēte un izvērtējums BJC „Laimīte” | 9 |
4.1. | BJC „Laimīte” – interešu izglītības iestāde | 9 |
4.2. | Vecāku līdzdalība | 11 |
4.3. | Pieredzes apmaiņas braucieni un starptautiskā jauniešu apmaiņa | 12 |
4.4. | Pedagogu vērtēšana | 13 |
4.5. | Aptaujā iegūtie dati un to analīze | 14 |
Secinājumi | 17 | |
Izmantoto avotu saraksts | 18 | |
Pielikumi | 19 | |
1.pielikums. Aptaujas anketa | 20 |
Iekļaujoties un attīstoties Eiropas un pasaules apritē, Latvijā ir nepieciešams pilnveidot mācību darba kvalitāti visās izglītības iestādēs, atbilstoši sabiedrības vajadzībām, nodrošinot skolēnu individuālo spēju attīstīšanu. Katram laikmetam ir savas vērtības un ideāli. Demokrātija izvirza priekšā cilvēku – atbildīgu un patstāvīgu, kas ir brīvs savā izvēlē un darbībā pamatojas uz iekšējiem motīviem.
Šodienas modernā sabiedrība pieprasa no izglītības augstu kvalitāti un no katras šajā procesā iesaistītās puses atbildību par procesu un tajā sasniedzamo rezultātu. (8)
Sociālās pārmaiņas, kas saistītas ar iestāšanos Eiropas Savienībā, pieprasa mērķtiecīgu izglītības sistēmas pilnveidošanos. Būtiska nozīme ir iegūtajai izglītības kvalitātei.
Šādu darba tēmu izvēlējos tāpēc, ka vēlējos daudz detalizētāk izpētīt savas darba vietas mācību darba kvalitāti un dalīties savā pozitīvā pieredzē ar kolēģiem. Darba aktualitāte pamatojas ar to, ka kvalitātes jautājums izglītības iestādēs vienmēr ir bijis un ir ļoti aktuāls.
Mērķis: mācību darba kvalitātes izpēte un izvērtējums Bērnu un jauniešu centrā (turpmāk BJC) „Laimīte”
Uzdevumi: 1) raksturot mācību darbu, tā specifiku;
2) raksturot kvalitātes būtību;
3) noteikt un analizēt kvalitātes kritērijus;
4) veikt anketēšanu par mācību darba kvalitāti BJC „Laimīte”.
Pētnieciskais jautājums: kādi kritēriji ietekmē mācību darba kvalitāti?
Pētījuma metodes: 1) literatūras izpēte;
2) aptaujas metode – anketēšana;
3) matemātiskās statistikas datu apstrāde un analīze;
4) grafiskās attēlošanas metode.
1. MĀCĪBU DARBS
Izvēloties veidu, kā labāk uzsākt darbu mācību procesa organizācijā, jāpievērš uzmanība trim pamatjautājumiem:
mācību satura apguves organizācijai;
vērtēšanas procesam;
mācību vielas pasniegšanas metodikai. (3, 20 lpp.)
Mācību darbs klasē jāpiemēro integrētas būtnes attīstības perspektīvai. Daži skolotāji neapzinās saikni starp vispārējiem uzdevumiem un esošo praksi klasē. Tādēļ daudzām skolām ir jāveic svarīgs un nepieciešams darbs, lai:
apzinātos saikni starp uzdevumiem, cilvēces izpratni, mācīšanos, sabiedrību, skolotāju un skolēnu lomu, satura un metožu izvēli un izvērtēšanu;
apgūtu un attīstītu metodiku saskaņā ar vienoto izglītības izpratni. (1, 38 lpp.)
Kvalitātes uzlabošana nav iespējama, ja netiek izvērtēts esošais stāvoklis. Tikai pēc tam var vienoties par uzdevumiem un metodēm, kā šos mērķus sasniegt. Šai analīzei ir jāietver visus iestādes mērķus, darbības virzienus un vērtību kritērijus. (4, 36 lpp.).…
Darbā atspoguļots kvalitātes jēdziens izglītībā, kritēriji un mācību darba specifika, kā arī veiktā pētījuma rezultāti.
- Darba vadīšana
- Mācību darba kvalitāte
- Mācību satura loma socializācijas procesā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mācību satura loma socializācijas procesā
Research Papers for university38
-
Darba vadīšana
Research Papers for university8
-
Darba samaksas organizācija uzņēmumā
Research Papers for university27
-
Skolēnu izaugsme un individuālās pārmaiņas mācību metožu un pedagoģiskā darba rezultātā
Research Papers for university84
Evaluated! -
Multimediāla mācību vide svešvalodu apguves procesā
Research Papers for university20