Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:931077
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.06.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Mācīšanās skolēnu izpratnē   
2.  Mācīšanās motivācijas raksturojums   
2.1.  Izziņas un sociālie motīvi   
2.2.  Interese kā mācību motīvs   
2.3.  Sasniegumu motivācija kā izziņas sastāvdaļa   
2.4.  Mācīšanās motivācijas individuālās īpatnības   
3.  Mācīšanās motivācijas izpausmes mācību procesā   
3.1.  Skolēnu mācīšanās motivācijas izpausmes mācību procesā   
3.2.  Labvēlīgas un nelabvēlīgās motivācijas iezīmes   
4.  Apkopotie pētījuma rezultāti   
  Secinājumi   
  Izmantotā literatūra   
Extract

1. Mācīšanās skolēnu izpratnē

Mācīšanās izpratne ir atkarīga no cilvēka būtības un tā attīstības filosofikās koncepcijas. [12, 168]
Vienai un tai pašai mācību darbībai var būt atšķirīga nozīme dažādu skolēnu izpratnē. Tas arī vispārīgā veidā nosaka viņu mācīšanās motivāciju. Atklāt mācīšanās motīvus un noskaidrot to jēgu skolēna izpratnē ir ļoti svarīgi.
Viens un tas pats skolēns ar atšķirīgām sekmēm mācās dažādus mācību priekšmetus, jo viņa interese par tiem nav vienāda. Līdz ar to viņš nepilnīgi izmanto savas iespējas mācību darbā. Skolēnu, piemēram, neietekmē matemātika, un viņš, kaut gan ir apguvis atbilstošus intelektuālās darbības paņēmienus, neizmanto tos un mācās sliktāk nekā varētu. Vienam un tam pašam skolēnam var būt jau nobriedušas motivācijas formas vienā mācību priekšmetā un pasivitāte, vienaldzīga attieksme pret citu. Šī atšķirība mācību darbā izskaidrojama ar atšķirīgo motivāciju attiecībā uz dažādiem mācību priekšmetiem.
Skolotājiem šādos gadījumos jācenšas, lai atjaunotu interesi par „nemīlamo” priekšmetu.
Vienu un to pašu rīcību skolēna mācīšanās gaitā var rosināt dažādi motīvi. Jā, piemēram, skolēns var risināt vienu un to pašu uzdevumu, turklāt ar vienu un to pašu paņēmienu, taču vienā gadījumā viņš to dara, lai saņemtu labu atzīmi skolā un atzinību no vecākiem, otrā gadījumā, - lai iegūtu autoritāti vienaudžu vidū, trešā gadījumā viņu interesē paša mācību priekšmeta saturs, ceturtajā gadījumā viņš saskata mācību priekšmeta saistību ar savu nākamo profesiju.
Cilvēka vajadzības ir galvenais viņa darbības un rīcības ierosinātājs. Vajadzības ir dažādas, līdz ar to dažādi ir arī motīvi. Motīvi var būt arī par cēloni mērķa izvirzīšanai. Dažreiz viens un tas pats motīvs atkarībā no apstākļiem var izpausties dažādās darbībās un mērķos. Un otrādi – līdzīgas darbības un mērķa pamatā ir pavisam citi motīvi. [13, 51]

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1116067
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register