Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:439032
 
Evaluation:
Published: 15.06.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  MAKSĀTNESPĒJAS ADMINISTRATORA ATLĪDZĪBAS MODELIS    4
1.1.  Maksātnespējas likums    4
1.2.  Kredītiestāžu likums    9
2.  IZDEVUMI UN ATLĪDZĪBA    12
2.1.  Vai sapulces apstiprinājums nav nepieciešams arī pirms pakalpojuma saņemšanas? Kreditoru sapulces spēks un jēga?    12
3.  SAMĒRĪGUMS UN PAMATOTĪBA    14
3.1.  Kā rīkoties ar atlīdzību, ja par administratora tiek sniegtas pamatotas un apmierināmas sūdzības?    14
4.  PRIEKŠLIKUMI    16
5.  SECINĀJUMI    18
6.  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    19
Extract

4. PRIEKŠLIKUMI
Maksātnespējas administratoru un likvidatoru darbības mērķi ir vienādi – vest administrētā parādnieka pēc iespējas efektīvāt un veikt norēķis un kreditoriem. Veicot abu profesiju analīzi, iezīmējās būtiska atšķirība, kura rada lielu ietekmi uz administratora atlīdzību un autora prāt neļauj pildīt maksātnespējas likuma definētos mērķus. Maksātnespējas likuma 111.panta sestajā daļā noteiktais “sešu mēnešu” termiņš, kurā pārdodama pārādnieka manta uzliek slogu administratoram samazināt parādnieka mantas cenu, ja rīkotajā izsolē netiek pārdi aktīvi, turpretim, likvidators var šo cenu nesamazināt, bet meklēt izdevīgāko un atbilstošāko pircēju. Arī Satversmes tiesa ir atzinusi, ka “’maksātnespējas procesa ātrums nevar būt pašmēŗkis, un tā dēļ nedrīkst tikt pieļauti būtiski personas tiesību ierobežojumi”. Pētījumā “Maksātnespējas sistēmu salīdzināšana” salīdzinot ar Somijas maksātnespējas jomas regulējumu, kā prioritāte ir izvirzīta – parādnieka aktīvu vērtības maksimāla saglabāšana un tas, ka maksātnespējas procesam jānotiek visas sabiedrības interesēs.
Somijas Republikas Bankrota likums paredz, ka “tukšajos” procesos, kuri izbeidzas sakarā ar mantas neesamību, administratora atlīdzības minimālais apmērs ir 1500-2500 euro, kas samērojot ar Latvijas Republikas Maksātnespējas likuma depozītu ir 3 reizes lielāks, turpetim, šāds regulējums autora prāt būtu piemērojamāks tā iemesla dēļ, jo “tukšie” maksātnespējas procesi pārsvarā rodas parādnieka negodprātības iespaidā veicot virkni darbību pretēji labas ticības principam, kas tādējādi radītu stingrākus maksātnespējas procesa uzsākšanas un saistību dzēšanas ierobežojumus, kā arī radītu papildus līdzekļus izdevumu segšanai adminsitrējot maksātnespējas procesu.
Tiesas kontrole pār maksātnespējas administratora atlīdzību iespējams, ka spētu samazināt augstās administrēšanas izmaksas, kurā tiek iekļauta gan adminsitratora atlīdzība, gan pieaicināto speciālistu algošana, kura kā tika minēts augstāk, bieži vien var izrādīties kā slēpta samaksa savam kolēģim. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1379826
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register