Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:559111
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.07.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Extract

Ričards Perlofs (Richard Perloff) manipulāciju definējis kā metodi, ar kuras palīdzību tiek ietekmēti un kontrolēti indivīdi vai indivīdu grupas, prasmīgi izmantojot verbālo un neverbālo komunikāciju (Perloff, 1993). Savukārt Lerijs L. Bārkers (Larry L. Barker) un Debora A. Bārkere (Deborah A. Barker) manipulāciju definējuši kā centienus sasniegt mērķi, ietekmējot un kontrolējot publiku (Barker, Barker, 1993). Atšķirības starp abām definīcijām ir tikai niansēs, pirmajā manipulāciju definējot kā metodi, otrā - kā centienus sasniegt mērķi, taču jēdziena saturs no tā nemainās, un nemainīgi ir arī manipulācijas jēdziena atslēgas vārdi - ietekmēt un kontrolēt.
Falboss (Falbos) piekrišanas - ieguvumu tipoloģijā (compliance - gaining typology) runā par atsevišķu manipulācijas veidu - manipulāciju ar domām, tas ir, runātājs liek publikai būt pārliecinātai par to, ka tas, ko viņš saka, ir publikas pašas, nevis viņa domas (Perloff, 1993). Šeit parādās manipulācijas saistība ar tādu procesu kā pārliecināšana, un pamatoti, jo manipulācija ir viena no pārliecināšanas tehnikām. Tāpēc, lai izprastu manipulācijas lomu un nozīmi publiskās uzrunās, darbā tiks apskatīts arī teorētiskais materiāls par pārliecināšanu.
Perlofs pārliecināšanu definē kā aktivitāti vai procesu, kura laikā komunikators cenšas izmainīt citas personas vai personu grupas uzskatus, attieksmi vai uzvedību, izmantojot ziņojumu tādā kontekstā, kur pārliecināmajam tomēr ir neliela izvēles brīvība (Perloff, 1993). Pārliecināšanai, līdzīgi kā daudziem jēdzieniem, joprojām nav vienotas definīcijas, tāpēc vienkāršoti var teikt, ka pārliecināšana ir komunikācijas process, kura mērķis ir ietekmēt klausītāju un mudināt viņu uz runātājam vēlamu rīcību. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1172483
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register