Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Mārketinga pētījums uzņēmumam "Cēsu alus"-
Mārketinga pētījums uzņēmumam "Cēsu alus"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskais pamatojums | 5 |
2. | A/s „Cēsu alus” vispārējais raksturojums | 9 |
2.1. | Uzņēmuma vēsturiskais apskats | 9 |
2.3. | Produktu sortimenta klāsts | 16 |
2.4. | Nozares analīze | 22 |
3. | A/s „Cēsu alus” mikro un makro vides analīze | 28 |
3.1. | Mikrovides analīze | 28 |
3.1.1. | Uzņēmuma klienti un piegādātāji | 28 |
3.1.2. | Uzņemuma konkurenti | 29 |
3.1.3. | Uzņēmuma starpnieki | 31 |
3.2. | Makrovides analīze | 32 |
3.2.1. | Demogrāfiskie un ekonomiskie faktori | 32 |
3.2.2. | Politiskie, tiesiskie un zinātniskie faktori | 33 |
3.2.3. | Sociālie, kultūras un apkārtējās vides faktori | 34 |
4. | SWOT analīze | 36 |
Secinājumi | 40 | |
Priekšlikumi | 41 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 42 |
Secinājumi
Secinājumi
1. Uzņēmumam pieder 22% no Latvijas alus tirgus, tas nozīmē, ka A/S „Cēsu alum” ir jācenšas iegūt lielāku tirgus daļu.
2. Galvenais konkurents ir A/S „Aldaris” kam pieder 40% no Latvijas alus tirgus daļas
3. A/S „Cēsu alus” produkciju patērē dažāda vecuma cilvēki no dažādām tautībām un dažādās dzīves situācijās
4. Uzņēmums ražo kvalitatīvu un patērētājam patīkamu un ērtu lietošanai
5. Uzņēmuma ekonomiskie rādītāji palielinās katru gadu, jo ieguldītas apjomīgas investīcijas
6. Uzņēmums piedāvā vairākas akcijas un loterijas. Sponsorē vairākus pasākumus.
7. Uzņēmumam lielus draudus veido, jauno tehnoloģiju parādīšanās un konkurentu jaunās produkcijas radīšana
8. Ir jāievieš jauni produkti ,lai palielinātu tirgus daļu
9. Jāveic regulāra tirgus segmentēšana, jo tirgus laika gaitā piedzīvo dažādas izmaiņas
Lielākais „Cēsu alus” trumpis cīņa ar konkurentiem ir jaunu produktu ieviešana
Priekšlikumi
1. Pārdomāt un izlemt turpmāko darbību ar uzņēmuma „(veco) suņu” produktiem-izņemt no apgrozības vai ieguldīt to citu produktu ražošanā
2. Ieguldīt investīcijas skārdeņu pildīšanas līniju izveidei Latvijā, jo pašlaik tas tiek veikts Igaunijā
3. Palielināt savu ietekmi alus tirgū, paplašinot sortimentu un ieviešot jaunus, unikālus produktus
4. Jāveic lielāka produkta popularizēšana ar reklāmas palīdzību, lai noturētu esošos pircējus un piesaistītu jaunus klientus
5. Iegādāties modernākas tehnoloģijas, lai samazinātu ražošanas izmaksas uz vienu produktu
…
Latvijas alus tirgus ir ļoti kolorīts un būtiski atšķiras no tendencēm pasaulē. Mums — salīdzinoši mazā valstī — ir vairāk nekā 15 alus darītavu. Pasaulē tā nav tipiska situācija. Piemēram, pasaules lielākajās valstīs ir divas trīs lielas alus darītavas, kas aizņem aptuveni 90% tirgus, bet pārējās ir mazas alus darītavas, kas vairāk ir reģionālas alus darītavas ar īpašām tradīcijām un kultūru. Domāju, ka arī Latvijā būs vērojama līdzīga tendence, kad lielās alus darītavas palielinās savu tirgus daļu un mazās vairāk pievērsīsies ar tradīcijām saistītai alus ražošanai un pasniegšanai pircējam. Savukārt nopietnas problēmas varētu rasties tiem alus ražotājiem, kuri savu realizācijas politiku koncentrēs galvenokārt uz alu plastmasas pudelēs, jo šis tirgus samazināsies, bet kopumā Latvijas alus tirgum vēl ir iespēja augt uz patēriņa pieauguma rēķina. Tie varētu būt 5–6% gadā. To iespējams ietekmēs iedzīvotāju maksātspējas pieaugums. Protams, arī dzērienu ražotājiem labvēlīgi laika apstākļi.
- Alus ražošanas tehnoloģija
- Mārketinga pētījums uzņēmumam "Cēsu alus"
- Mērķa mārketings Latvijas alus tirgū
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mērķa mārketings Latvijas alus tirgū
Research Papers for university52
Evaluated! -
Alus ražošanas tehnoloģija
Research Papers for university9
-
Pētījums mārketingā - Guttas sulu cenas, sadales kanāli, tirgus, mārketinga darbības raksturojums
Research Papers for university17
-
Uzņēmuma AS "Cēsu alus" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university24
-
Inovatīvā mārketinga īpatnības. Mārketinga vide. Mārketinga stratēģija
Research Papers for university7