-
Mārketinga vides analīze uzņēmumā "Fazer-Druva"
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Mārketinga vides būtība | 4 |
1.1. | Mārketinga netieši ietekmējoša ārējā vide makrovide | 5 |
1.2. | Mārketinga tieši ietekmējošā ārējā vide mikrovide | 9 |
2. | Mārketinga vides analīze | 13 |
2.1. | Mārketinga makro vide | 13 |
2.1.1. | Ģeogrāfiskā situācija | 13 |
2.1.2. | Demogrāfiskais stāvoklis | 13 |
2.1.3. | Ekonomiskie faktori | 14 |
2.1.4. | Apkārtējās vides (dabas) faktori | 16 |
2.1.5. | Zinātniski tehniskais faktors | 17 |
2.1.6. | Kultūras faktors | 17 |
2.2. | Mārketinga mikro vide | 17 |
2.2.1. | Pircēji | 17 |
2.2.2. | Piegādātāji | 18 |
2.2.3. | Starpnieki | 18 |
2.2.4. | Konkurenti | 19 |
3. | Uzņēmuma analīze | 20 |
3.1. | Statistikas datu analīze | 20 |
3.2. | Portera piecu spēku modelis | 21 |
3.2.1. | Potenciālie konkurenti | 21 |
3.2.2. | Konkurenti nozarē | 22 |
3.2.3. | Pircēji | 22 |
3.2.4. | Piegādātāji | 22 |
3.2.5. | Substitūti jeb preces aizvietotāji | 22 |
Secinājumi | 24 | |
Izmantotā literatūra | 25 |
Mārketinga vides būtība
Mārketinga vide ir uzņēmuma darbību ietekmējošo labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kuri izraisa nepieciešamību tos izmantot vai pārvarēt, lai īstenotu mārketinga mērķus.[5]
Mārketinga ietekmējošies iekšējās vides faktori ir šādi:
• Institucionālais menedžments (ieskaitot īpašniekus);
• Finanšu struktūrvienības;
• Pētniecības struktūrvienības
• Ražošanas struktūrvienības
• Grāmatvedība.
Mārketinga ārējās vides faktorus atkarībā no to ietekmes iespējām var iedalīt divās grupās. Pirmā grupā apvienoti mikro vides faktori, kas tieši ietekme uzņēmumu darbību. Citiem vārdiem, ar tiem faktoriem uzņēmuma mārketings saskaras pat savā kārtējā darbībā.[5]
Mārketinga tiešās ietekmes ārējās vides faktori ir šādi:
• Piegādātāji ;
• Starpnieki;
• Pircēji;
• Konkurenti
• Saskares auditorija;
• Likumdošanas institūcijas.
Otrajā grupā apvienoti mārketinga makro vides faktori, kas netieši ietekmē uzņēmumu darbību. Ar šiem faktoriem uzņēmumu mārketings nesaskaras savā kārtējā darbībā, tomēr tie ir jāņem vērā, veicot stratēģisko plānošanu.
Mārketinga netiešās ietekmes ārējās vides faktori ir šādi:
• demogrāfiskie;
• ekonomiskie;
• sociālā kultūras;
• zinātne, tehnoloģija, tehnika;
• politiskie;
• dabas;
• starptautiskie.
1.2. Mārketinga netieši ietekmējošā ārējā vide, makrovide;
Pastāv vismaz septiņi galvenie arējās vides faktori, kuri pozitīvi vai negatīvi ietekmē mārketinga darbību. Atkarībā no darbības mērķiem, katrs uzņēmums var analizēt faktorus, ņemot vērā konkrētu tirgu; vietējo (pilsēta, pagasts), valsts (Latvija) reģionālo (Baltija), starptautisko (Eiropa). Mārketinga pētījumos un plānošanas procesā var, protams, analizēt katru faktoru atsevišķi, bet pieņemot lēmumu, jāņem vērā visa faktoru sistēma.[5]
…
Kursa darbs par marketinga vidi uznemuma Fazer-Druva.apskatits uznemums gan makro gan mikro vide.Pielietots Portera piecu speku modelis!analizeti statistikas dati kas ietekme uznemumu.
- Mārketinga vides analīze uzņēmumā "Fazer-Druva"
- Pašvaldību budžeta analīze Latvijā
- SIA "Elva-1" maksātspējas un bankrota rādītāju analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Peļņas analīze uzņēmumā
Research Papers for university23
-
AS "Aldaris" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university37
-
Ārējās vides analīze SIA "Marno S"
Research Papers for university27
Evaluated! -
Uzņēmuma SIA "Amatnieks” mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university27
Evaluated! -
SIA "City Fitness" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university35
Evaluated!