Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:341881
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.05.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  UZŅĒMUMA TIRGUS APJOMA RAKSTUROJUMS    3
2.  SIA "X’ DARBĪBA UN TIRGUS NOIETA APZINĀŠANA    5
3.  PREČU IEGĀDE, NOMENKLATŪRAS NODROŠINĀŠANA    10
4.  PREČU UZGLABĀŠANA    11
5.  BARTERIS    12
6.  REALIZĀCIJA    13
7.  KREDITĒŠANA    14
8.  BARĪBAS HIIL’S KONKURĒTSPĒJA LATVIJAS TIRGŪ    15.lpp
9.  SUŅU UN KAĶU PROFESIONĀLĀS BARĪBAS HILLS REALIZĀCIJA UZŅĒMUMĀ    21
  SECINĀJUMI    22
  PRIEKŠLIKUMI    23
  IZMANTOTIE AVOTI    24
Extract

1. MEDIKAMENTU TIRGUS LATVIJĀ
Medikamentu tirgus struktūra Latvijā ir ļoti līdzīga citu preču tirgiem. Šajā tirgū pastāv vairāki posmi:
1. Ražotājs. Medikamentu ražotāji saražotos medikamentus nevar patstāvīgi nogādāt līdz patērētājam, tāpēc eksistē virkne uzņēmumu, kas palīdz ražotājam realizēt gatavo produkciju.
2. Vairumtirgotāji ir pirmais posms aiz ražotāja. Vairumtirgotāja rīcībā ir lielāki naudas resursi, tādēļ ir iespējams iegādāties lielākas preču partijas, nekā varētu citi potenciālie pircēji. Tādēļ ražotājam ir izdevīgāk un vienkāršāk sadarboties pārsvarā tikai ar vairumtirgotājiem. Vairumtirgotājs ir tas, kurš šīs preces nogādā līdz mazumtirgotājam. Atkarībā no tā cik plašs ir vairumtirgotāja klientu loks veidojas arī kopējais ražotāja noieta tirgus. Tādēļ preces tiek piedāvātas vairākiem vairumtirgotājiem ar dažādu klientu loku, tā maksimizējot kopējo noieta tirgu. Pasaules praksē bieži ir sastopama situācija, kad vairumtirgotājs, kurš preces ir iegādājies no ražotāja, pārdod tos mazākiem vairumtirgotājiem, tie atkal mazākiem utt, līdz pēdējais tikai pārdod mazumtirgotājam. Bez šaubām katrs no posmiem grib nopelnīt, tātad preces galējā cena sadārdzinās. Latvijas tirgus ir neliels - aptuveni 200 veterinārās aptiekas un klīnikas. Tāpēc nav iespējama situācija, kad starp ražotāju un mazumtirgotāju pastāvētu virkne uzņēmumu. Latvijā starp ražotāju un mazumtirgotāju ir viens, maksimums - divi vairumtirgotāji. Divi vairumtirgotāji parasti ir iespējami, ja kāds no vairumtirgotājiem ir kāda ražotāja ekskluzīvais pārstāvis, bet viņam pašam nav pieejams pietiekoši plašs noieta tirgus.
3. Mazumtirgotājs ir pēdējais posms pārdošanas procesā. Tie ir uzņēmumi, kas medikamentus piedāvā tieši patērētājam. Viņi ir tiešā kontaktā ar patērētāju, pirmie izjūt pieprasījumu, un nepieciešamības, tomēr savu produkciju spēj realizēt tikai nelielos apjomos.
4. Patērētājs vadoties no savām vajadzībām un ražotāja veiktajiem reklāmas pasākumiem, izvēlas sev pieņemamos produktus un iegādājas tos pie mazumtirgotāja. Patērētājs ir tas, kurš veido pieprasījumu un tādējādi nosaka kopējo tirgus ietilpību.
Ņemot vērā nelielo tirgus ietilpību Latvijas Republikā, pastāvošais medikamentu vairumtirdzniecības tirgus ir ar oligopolisku novirzi. Neviens no vairumtirgotājiem nespēj viennozīmīgi noteikt situāciju tirgū, tomēr lielākie spēj būtiski ietekmēt stāvokli tirgū. Tirgus ietekmēšanai parasti tiek izmantoti četri svarīgākie instrumenti:
• CENA. Ja kādam no vairumtirgotājiem ir konkrēta prece par lētāku cenu kā konkurentiem, tad tas spēj īslaicīgi saglabāt monopolu uz šo preci gandrīz visā tirgū un pilnībā pārdot šo preci saprātīgos apjomos (tajā skaitā citiem vairumtirgotājiem).
• SORTIMENTS. Daudzas aptiekas izvēlas konkrētu piegādātāju tikai tāpēc, ka tam ir plašs sortiments. Piegādātājiem ar šaurāku sortimentu, bet nebūtiski zemākām cenām bieži vien netiek veltīta pietiekoša uzmanība. Daudzpusīgs un plašs sortiments klientiem ir pievilcīgāks nekā nenozīmīgi zemākas cenas dažām atsevišķām pozīcijām.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register