Cilvēki visā pasaulē dažādi reaģē uz ziņām, ko iegūst no masu mēdijiem – preses, radio televīzijas un Interneta, kā arī draugiem, radiem, paziņām kolēģiem un ģimenes locekļiem, kā arī citiem informācijas avotiem ikdienas komunikācijā. Mēs dzīvojam informācijas laikmetā, informācija un tās pārzināšana ir viens no labākajiem motivētājiem. Cilvēki arī tā vai citādi reaģē uz iegūto informāciju un jaunumiem par notikumiem politikā, sadzīvē, ekonomikā un sabiedrībā vispār. Ar vien biežāk lēmumu pieņemšana tiek apspriesta ar citiem, lai izvairītos no pārpratumiem vai iekļautos kādā noteiktā sabiedrības grupā. Cilvēki vairs nav tikai informācijas uztvērēji, bet arī pārstrādātāji. Kas tad īsti ir tas, kas veido sabiedrības domu un attieksmi pret apkārt notiekošo un ietekmē lēmumu pieņemšanu?
Televīzija, kā viena no masu komunikācijas līdzekļiem, neapšaubāmi, spēlē kādu lomu lēmumu pieņemšanas procesā. Televīzijas pirmssākumos tai bija iecerēta cēla loma – izmantot televīziju kā iespēju izglītot un izglītoties, tāpat radio pirmssākumos šāds uzdevums tika saistīts ar radio. Lai arī kādi būtu bijuši televīzijas uzdevumi tās rašanās sākumā, mūsdienās tā galvenokārt kalpo par izklaides līdzekli, informācijas avotu, notikumu skaidrotāju un socializācijas līdzekli, kas apmierina masu auditorijas vajadzības. …