Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
4,49
You save:
0,49 (11%)
Discounted price*:
4,00
Purchase
Add to Wish List
ID number:602606
Author:
Evaluation:
Published: 19.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Masas un pūļa jēdzieni    4
2.  Masu uzvedības formas    6
3.  Masu komunikācijas    10
4.  Baumas, tenkas un cīņa ar tām    12
5.  Masu vadoņi    14
  Secinājumi    15
  Izmantotās literatūras saraksts    16
Extract

Secinājumi
Gatavojot šo referātu un izpētot informāciju par masu psiholoģiju, es nonācu pie šādiem secinājumiem:
1. Masas jēdziens nav precīzi atdalīts no pūļa jēdziens. Katrs autors izvēlas pats, kā viņš atdala vienu no otra, un vai viņš grib to atdalīt, vai arī piedāvā savu klasifikāciju, piekrītot vai norādot citu pētnieku domas.
Apkopojot iegūto informāciju secināju, ka:
• pūlis – ir cilvēku kopums, kas fiziski tuvu atrodas viens no otra un darbojās neapzināti.
• Masa – ir cilvēku kopums, kuram ir vienādi mērķi.
2. Vienu cilvēku uzvedība ietekmē citus cilvēkus. Piedalīšanas masu uzvedību formā ierobežo cilvēka individuālas uzvedības izpausmi, liekot viņam izturēties tā, kā ir pieņemts noteiktajā cilvēku lokā, viņš zaudē savu individualitāti. Viņam tiek uzspiestas uzvedības normas, rīcības, noteiktas emocijas. Tiek pieņemts, ka kolektīvas uzvedības situācijā, cilvēks pūlī vai masā var izjust bailes, naidu un prieku. Masu uzvedība mēdz būt eksplozīva un neprognozējamā. Kolektīvās uzvedības rezultāti var būt ne tikai negatīvi, bet arī pozitīvi, ieviešot izmaiņas sabiedrībā.
3. Eksistē oficiāli un neoficiāli informāciju kanāli. Bet ja cilvēks neatradās notikumu vieta, tad vienīgais veids, kā uzzināt par notiekošo ir ar masu saziņas līdzekļu palīdzību. Masu mēdiji ne tikai sniedz informāciju ietekmējot prātu, bet arī prasmīgi ietekmē cilvēka emocijas un instinktus, izmantojot noteiktus veidus un izlasītu informāciju, kura tiek pasniegta. Piemēram, žurnālists tīšam vai netīšam var interpretēt notikumu informāciju pa savam. Ka arī ziņotāja varas pamatā ir informācijas izlase, kura tiks pasniegta un kura noklusēta.
4. Pie neoficiālām komunikāciju kanāliem pieder baumas un tenkas. Baumas ir neapstiprināta informācija, kura mutiski tiek nodota viens no otra. Ar to palīdzību parasti tiek nodotas savas bažas un pārdzīvojumi: stipras emocionālas vēlmes, ka arī biedējošie notikumi. Apmelojošas baumas sauc par tenkām. Lai cīnītos ar baumām un tenkām iesaka tās ignorēt, bloķēt vai pārspēt.
5. Katrai masai ir nepieciešams līderis, kurš nesīs savu uzvedību, kurš kontrolēs masas un viņu uzvedības. Viņš nopelna savu autoritāti ar savu harizmu vai arī iebiedējot. Par vadoni parasti izvēlās neparastu personību, kurai ir savs skats uz dzīvi un savdabīgas idejas un mērķi.

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Masu psiholoģija”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/602606

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register