Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:647479
 
Evaluation:
Published: 20.02.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS   
1.  Teorētiskā daļa   
1.1.  Lietojuma un apmierinājuma teorija   
1.2.  Mediju funkcijas   
1.2.1.  Novērošana/informēšana (surveillance)   
1.2.2.  Konteksta došana / pārliecināšana (correlation)   
1.2.3.  Socializācija (socialization)   
1.2.4.  Izklaide (entertainment)   
1.3.  Auditoriju raksturojums   
2.  METODOLOĢIJA   
2.1.  Daļēji strukturēta intervija   
2.2.  Sekundāro datu analīze   
2.3.  Pētījuma dizains   
3.  EMPĪRISKĀ DAĻA   
3.1.  Mediju platformas un patēriņa biežums   
3.2.  Reģionālie mediji un sezonalitāte   
3.3.  Mediju satura izvēle   
3.4.  Mediju satura kvalitāte un ekonomiskie apstākļi   
3.5.  Vajadzības un to apmierinājums   
3.6.  Sociālais spiediens   
3.7.  Rezultāti   
3.8.  Sekundāro datu analīze   
4.  SECINĀJUMI   
5.  IZMANTOTIE INFORMĀCIJAS AVOTI   
Extract

4. SECINĀJUMI
Darba izstrādes laikā saskāros ar izvēlētās pamata teorijas sadrumstalotību – ir autori, kuri pēta un attīsta, bet reizē arī noliedz lietojuma un apmierinājuma teoriju kā pilnīgi uzticamu, teorijas definīcijai atbilstošu kopumu. Šī iemesla dēļ izvēle bija par labu minimizēta, klasisko, savstarpēji saistīto autoru loka teorijas apskatam.
Pētījuma laikā saskāros ar vienu no prognozētajām problēmām - respondentu nespēja skaidrot savas vajadzības vai motivācijas. Vairāki respondenti savas izvēles nevēlējās skaidrot precīzākā līmenī, jo tas skar intīmus jautājumus.
Noderīgu informāciju guvu no tiem intervijas jautājumiem, kuros tika vaicāts par respondentu iepriekšējo pieredzi ar medijiem un to, vai kādas nianses viņi pārņēmuši turpmākajā dzīvē ieraduma veidā. Divi no respondentiem savā mediju lietojumā spēja identificēt arī tradicionālo lasīšanu, ko izstrādes procesā nebiju paredzējusi kā iespējamu atbildi preses popularitātes, ekonomisko apstākļu un digitalizācijas dēļ.
Reģionālo mediju patēriņu Kocēnu novada iedzīvotāju vidū vēlējos izpētīt visvairāk. Lai gan teorētiskajā daļā minētie reģionālo mediju pētnieki ir skeptiski un neparedz šīs nozares ilgu pastāvēšanu, rādītāji Latvijā ir pavisam pretēji – varētu teikt, ka lokālie mediji ir populārāki par nacionālajiem. Pētījuma dalībnieki diezgan pārliecinoši ieskicēja savas motivācijas un vajadzības reģionālo mediju lietojumā, galvenais faktors – lokalitāte masām producēto ziņu starpā ir nozīmīgāka.
Savu izvirzīto pieņēmumu, proti, ka lauku reģionu iedzīvotāji patērē klasiskos medijus (TV, radio, presi), apstiprinājumu neguvu. Šis fakts spēcīgi saistīts ar vienu no izvirzītajiem pētnieciskajiem jautājumiem – kā interneta izplatība mainījusi mediju patēriņu? Interneta lietojums bija sastopams visu respondentu atbildēs, arī Kocēnu novada iedzīvotāju vidū, neatkarīgi no viņu vecuma, kas apgāž manu pieņēmumu. Protams, jāņem vērā, ka respondenti minēja internetu kā vienu no nestabilākajām mediju platformām gan tehnoloģiskā (traucēta pieejamība), gan datu saturā (lieka, pārspīlēta, nepatiesa informācija.
Negaidīti, bet pēc intervijas atbilžu satura varu apliecināt, ka konkrētajā novadā (atsevišķā gadījumā arī Rīgā) sezonalitāte un fiziskā darba slodze ir nopietns faktors mediju lietojuma izmaiņās – limitētais laiks, prioritātes, fiziskais nogurums liek izvērtēt vajadzības, ko un kādos apstākļos vēlas apmierināt ar mediju starpniecību.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1364831
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register