Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:482675
 
Evaluation:
Published: 05.06.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Galveno jēdzienu skaidrojums    6
2.  Auto avāriju cēloņi    8
3.  Sodu dinamika    10
4.  Ceļu satiksmes negadījumu dinamika    13
5.  Melno punktu un ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanas iespējas    14
6.  Aptauja „Melnie punkti Rīgā”    18
7.  Secinājumi    20
  Literatūras saraksts    21
  Pielikums Nr. 1    24
  Pielikums Nr. 2    25
  Pielikums Nr. 3    28
Extract

Pēdējā laikā aizvien vairāk cilvēku kārto eksāmenus, lai saņemtu autovadītāja apliecību. Latvijā un citur pasaulē vairs netiek uzskatīts, ka sieviete pie stūres ir anomālā parādība. Absolūti dabiski šķiet arī tas, ka jaunieši saņem autovadītāja apliecību tiklīdz viņiem ir astoņpadsmit gadi. Šādos pašapliecināšanās brīžos negribas domāt par iespēju nokļūt avārijā. Tomēr aizvien vairāk pieaug arī satiksmes negadījumu nozīme. Auto mobilizācija, neskatoties uz pozitīvo ietekmi uz valsts ekonomisko labklājību, izsauc arī negatīvas sekas. Negadījumu skaits uz valsts autoceļiem ir kļuvis par ikdienā bieži atspoguļotu tēmu masu medijos, tiek apkopoti aizvien jauni statistikas dati, kuros ir iekļauti ne tikai cietušie, bet arī bojāgājušie. Pieaugot transporta līdzekļu skaitam un cilvēku vēlmei ātri pārvietoties, neizbēgami pieaug arī transporta negadījumu skaits. Pasaulē katru gadu satiksmes negadījumos iet bojā apmēram 170 tūkstoši cilvēki, 500 tūkstoši kļūst par invalīdiem un 10 miljoni gūst traumas.1 Tā ir kļuvusi par globāla mēroga problēmu, atstājot aiz sevis aizvien vairāk upuru.
Lai samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, visā pasaulē, tostarp arī Latvijā, tiek apzināti „Melnie punkti”. To izvietojuma pamatprincips ir šādu punktu apzināšana tādās vietās, kur negadījumu blīvums pārsniedz vidējo ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Melno punktu konstatēšana Latvijā ieviesta samērā nesen, tā ir balstīta uz precīzi iegūtiem datiem. Zinot šos punktus, autovadītājiem ir lielākas iespējas izvairīties no ceļu satiksmes negadījumiem. Ir saprotams, ka melnie punkti ir liecinājums par notikušām avārijām. Mēģinot samazināt avāriju skaitu (konkrētāk – ceļa satiksmes noteikumu neievērošanu), valdība ievieš sodus.
Tātad ir redzams, ka ceļa satiksmes negadījumu jeb autoavāriju problēma tiešām ir aktuāla. Tās pētīšanā ļoti liela loma ir melnajiem punktiem un, protams, arī sodu dinamikai.
Šī darba izpētes objekts ir sakarība starp sodiem un melniem punktiem. Melnie punkti tiek apskatīti Rīgā, nevis kādā citā Latvijas pilsētā, jo Rīga ir darba autoru pašreizējā dzīvesvieta.
Šī referāta mērķis ir izpētīt teorētiskos materiālus un pašu autoru sastādītās anketas par ceļa satiksmes negadījumiem, tā rezultātā apzināties melno punktu un sodu lomu ceļa satiksmē.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register