Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:806870
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Agrā merkantīlisma iezīmes Eiropā - Anglijā un Francijā un tā pāreja uz vēlo merkantilismu    4
2.  Merkantīlisma teorija un politika Anglijā    7
3.  Merkantilisma teorija un politika Francijā    11
4.  Anglijas un Francijas merkantilisma salīdzinājums    13
  Nobeigums    15
  Izmantotā literatūra    16
Extract

16. un 17. gadsimtā Eiropā sāka veidoties spēcīgas nacionālas valstis. Tas atstāja ievērojamu ietekmi uz saimniekošanas sistēmas un ekonomiskās domas attīstību. Izveidojās tā sauktais merkantīlisma virziens, bet, protams, merkantilisma iezīmes jau vērojamas viduslaikos, kur galvenā bagātība bija zeme.
Terminu „merkantilisms” (franču valodā „merkantilisme”, no itāļu valodas „merkante” – tirgotājs 18. gadsimta 60. – tajos gados lietoja franču fiziokrāti, piemēram, V. R. Mirabo grāmatā par agrāro filozofiju. Vēlāk šī jēdziena saturs paplašinājās.
Merkantilisma doktrīnā tika akcentēta doma, ka nauda, zelts un sudrabs bija nācijas galvenā bagātība. Jo vairāk zelta un sudraba naudas, jo bagātāka skaitījās valsts. Tāpat merkantilisma mācībā tika akcentēta doma, ka bagātības pieaugums notika ārējā tirdzniecībā. Tāpēc valdībām bija jāpiekopj aktīva ražošanas un preču eksporta veicināšanas politika.
17. gadsimtā attīstot iekšējo tirdzniecību un koloniālo ekspansiju, savu „ziedu laikus” sasniedza Anglija un Francija. Merkantilismu tulkoja kā nacionālo bagātību palielināšanu, bet faktiski tas bija spekulatīvs ceļš, kā buržuāzija varēja kļūt bagātāka, it īpaši apzogot citas valstis un kolonijas.
Mekantilisms nebija nejauša parādība ekonomiskās domas vēsturē šajās valstīs. Tam bija reāla bāze, un tas risināja centrālās sava laika problēmas. Tāpēc mans mērķis ir apskatīt vēlā merkantilisma īpatnības Eiropas valstīs – Anglijā un Francijā, pamatojoties uz zinātnisko literatūru. Pamatojoties uz šo mērķi, izvirzīju sekojošus uzdevumus:
1. apskatīt agrā merkantilisma iezīmes, lai labāk izprastu pāreju uz vēlo merkantilismu; …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1216377
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register