-
Monopolistiskā konkurence Latvijas tautsaimniecībā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | Monopolistiskās konkurences būtība | 4 |
1.1. | Raksturojums | 4 |
1.2. | Diferencēts produkts | 5 |
1.3. | Aizsardzības instrumenti | 6 |
1.4. | Reklāmas nozīme | 7 |
2. | Pētījums.Analīze | 8 |
2.1. | Monopolistiskā konkurence Latvijas tūrisma tirgū | 8 |
2.2. | Tūrisma aģentūru „Impro” un „Begonija” piedāvājumu salīdzinājums | 8 |
2.3. | Cenas un papildpakalpojumi | 9 |
2.4. | Mērķis – peļņas gūšana | 12 |
3. | Secinājumi | 13 |
IZMANTOTĀ INFORMĀCIJA | 14 |
4. Secinājumi
1. Tātad monopolistiskās konkurences galvenā pazīme ir diferencēts produkts, kas monopolkonkurenci atšķir no pilnīgas konkurences.
2. Monopolistiskās konkurences tirgū pārdevēja rīcība ir pakļauta pieprasījuma un piedāvājuma likuma sakarībai, tāpēc, ja pārdevējs paaugstinās savu cenu, pieprasījums pēc preces samazināsies, bet, ja samazinās, tad pieprasījums palielināsies.
3. Monopolkonkurence atšķirībā no pilnīgas konkurences, kurā tiek ražota vienveidīga produkcija, atšķiras ar to, ka tā nodrošina preču un pakalpojumu daudzveidību, tādā veidā pilnīgāk apmierinot patērētāju vajadzības.
4. Horizontālā produkta diferencēšanas forma no vertikālās atšķiras ar to, ka tā ir raksturīga nozarēm, kas ražo īslaicīgi kalpojošas preces, bet vertikālā vairāk raksturīga nozarēm, kuru preces lieto ilglaicīgi.
5. Lai piesaistītu pircējus monopoluzņēmumam ir jādiferencē sava prece vai pakalpojums.
6. Ar patenta palīdzību var monopolistiskās konkurences tirgū var aizsargāt savu izgudrojumu un panākt, ka par veiksmīgu ideju tās autors var nopelnīt, pārdodot licenci.
7. Veiksmīga reklāma spēj palielināt ražošanas apjomus un uzņēmuma peļņu.
8. Gan tūrisma aģentūra „Begonija”, gan „Impro” diezgan aktīvi iegulda naudu reklāmā un savu pakalpojumu diferencēšanā, atlaižu programmās.
9. Tūrisma aģentūra „Begonija” vairāk orientējas uz jūras kruīzu braucieniem, bet „Impro” piedāvājumā ir vairāk ceļojumu saistībā ar ziemu un tajā gaidāmajiem svētkiem.
10. Pakalpojumu dažādošana un uzlabošana palīdzēja gan „Begonijai” , gan „Impro” paaugstināt savu peļņu.
.
…
Ekonomikā izšķir pilnīgo un nepilnīgo konkurences veidus. Ļoti būtiski ir saprast atšķirības starp šiem konkurences veidiem. Autore nolēma iedziļināties monopolistiskās konkurences tirgus veidā, jo Latvijas tautsaimniecībā pastāv diezgan daudz nozaru, kur darbojās monopolistiskās konkurences sistēma. Piemēram, pie monopolistiskās konkurences pieder daudzu pārtikas produktu uzņēmumu darbība, tie arī ir apģērba un apavu ražotāji, sporta preču veikali, tūrisma aģentūras, solāriji, izklaides centri utt. Šajā tirgus sistēmā darbojās relatīvi daudz uzņēmumu, kuri konkurē savā starpā. Monopolistiskās konkurences tirgū ļoti liels īpatsvars ir reklāmai, ar kuras palīdzību uzņēmēji un konkrēto tirgus nišu pārstāvji cenšas pievērst pircēju un potenciālo klientu uzmanību, iegūt popularitāti un veidot sava uzņēmumu pozitīvo imidžu, kas palielinās pircēju skaitu. Liela loma šajā sistēmā ir preču diferenciācijai, kad katrs uzņēmums mēģina uzlabot savas preces kvalitāti, piešķirt tai konkrētas neparastas īpašības, sniegt papildus pakalpojumus. Autorei, kas ir topošā mārketinga speciāliste, bija ļoti interesanti uzzināt, kā tad uzņēmumi konkurē savā starpā, kādus marketinga un reklāmas paņēmienus izmanto, kā uzlabo savu preču kvalitāti un maksimizē peļņu. Šī darba mērķis ir iedziļināties monopolistiskās konkurences tirgus sistēmā, izpētīt un analizēt divu konkrētu uzņēmumu, kuri nodarbojas ar tūrisma pakalpojumu sniegšanu, darbību un to saimniekošanas veidus. Tiks salīdzinātas 2 tūrisma aģentūras pēc pakalpojumu apjoma un daudzveidības, cenām, pakalpojumu un preču kvalitātes. Latvijas monopolistiskās konkurences tirgū, darbojās krietni vairāk nekā 2 tūrisma aģentūras, to ir apmēram 46. Autore analīzi un pētījumu balstīja uz teorētiskajiem materiāliem, kurus galvenokārt ņēma no grāmatām. Taču lai izpētītu konkrētu tūrisma aģentūru pakalpojumus un cenas, autore izmantoju internetu, aģentūru mājaslapas.
- Monopolistiskā konkurence Latvijas tautsaimniecībā
- Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā
- Preču klasifikācija un identifikācija Latvijas muitā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā
Research Papers for university11
Evaluated! -
Preču klasifikācija un identifikācija Latvijas muitā
Research Papers for university49
Evaluated! -
Latvijas Republikas aktualitātes šodien
Research Papers for university12
Evaluated! -
Latvijas Republikas nodokļi un nodevas
Research Papers for university31
-
Konkurence Latvijas būvuzņēmumu nozarē
Research Papers for university11
Evaluated!