Ekonomikā izšķir pilnīgo un nepilnīgo konkurences veidus. Ļoti būtiski ir saprast atšķirības starp šiem konkurences veidiem. Autore nolēma iedziļināties monopolistiskās konkurences tirgus veidā, jo Latvijas tautsaimniecībā pastāv diezgan daudz nozaru, kur darbojās monopolistiskās konkurences sistēma. Piemēram, pie monopolistiskās konkurences pieder daudzu pārtikas produktu uzņēmumu darbība, tie arī ir apģērba un apavu ražotāji, sporta preču veikali, tūrisma aģentūras, solāriji, izklaides centri utt. Šajā tirgus sistēmā darbojās relatīvi daudz uzņēmumu, kuri konkurē savā starpā. Monopolistiskās konkurences tirgū ļoti liels īpatsvars ir reklāmai, ar kuras palīdzību uzņēmēji un konkrēto tirgus nišu pārstāvji cenšas pievērst pircēju un potenciālo klientu uzmanību, iegūt popularitāti un veidot sava uzņēmumu pozitīvo imidžu, kas palielinās pircēju skaitu. Liela loma šajā sistēmā ir preču diferenciācijai, kad katrs uzņēmums mēģina uzlabot savas preces kvalitāti, piešķirt tai konkrētas neparastas īpašības, sniegt papildus pakalpojumus. Autorei, kas ir topošā mārketinga speciāliste, bija ļoti interesanti uzzināt, kā tad uzņēmumi konkurē savā starpā, kādus marketinga un reklāmas paņēmienus izmanto, kā uzlabo savu preču kvalitāti un maksimizē peļņu.
Šī darba mērķis ir iedziļināties monopolistiskās konkurences tirgus sistēmā, izpētīt un analizēt divu konkrētu uzņēmumu, kuri nodarbojas ar tūrisma pakalpojumu sniegšanu, darbību un to saimniekošanas veidus.
Tiks salīdzinātas 2 tūrisma aģentūras pēc pakalpojumu apjoma un daudzveidības, cenām, pakalpojumu un preču kvalitātes. Latvijas monopolistiskās konkurences tirgū, darbojās krietni vairāk nekā 2 tūrisma aģentūras, to ir apmēram 46.
Autore analīzi un pētījumu balstīja uz teorētiskajiem materiāliem, kurus galvenokārt ņēma no grāmatām. Taču lai izpētītu konkrētu tūrisma aģentūru pakalpojumus un cenas, autore izmantoju internetu, aģentūru mājaslapas.