M.Montesori bija tā, kura attīstīja cilvēka attīstības filozofiju, kas vēlāk radīja svarīgus izglītības virzienus, un iespaidoja bērnu attīstības pieejas visā pasaulē. [57]
Viņas filozofija bija tradicionāla Ž.Ž.Russo, J.H.Pestalocijam un F.Frēbelim, kas akcentēja dabisko bērna potenciālu un viņa spēju attīstību apkārtējās vides apstākļos brīvībā un mīlestībā. [49.,29]
Montesori jau tad ticēja, ka bērnība nav vienīgais noslēgtais ceļa posms ceļā uz pieaugušo dzīvi, bet tas ir „cits humānisma pretstats”. Viņa uzskatīja, ka pieaugušais kļūst atkarīgs no bērna, arī tad, ja bērns ir atkarīgs no pieaugušā.
Kādas ir bērnu vajadzības vecumā no 3-6 gadu vecumam? Šajā vecumā, tās nav akadēmiskās vajadzības, bet bērni atklāj apbrīnojamus sasniegumus zināšanās un bieži mācās lasīt, rakstīt un rēķināt, kā tas parasti ir domāts viņu vecumā. [58]
Pieaugušajiem laicīgi jāpamana savu bērnu vajadzības, lai tās spētu attīstīt. Ja bērnam ir interese kaut ko mācīties, apgūt, tad ir jādod viņam iespēja to darīt. Tas ir pats labākais laiks, kad mazulis pats vēlas kaut ko apgūt – brīvprātīgi, nevis ar uzspiešanas palīdzību.…