Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:802485
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.04.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Motivācijas jēdziens    2
1.1.  Motivācijas teorijas    3
1.2.  Abrahama Maslova motivācijas teorija    3
1.3.  Frederika Hercberga divfaktoru teorija    5
1.4.  Motivācijas radīšanas metodes    7
1.5.  Monetārais atalgojums    7
1.6.  Nemonetārais atalgojums    9
1.7.  Nemonetāra motivēšana    9
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    12
Extract

5. Bagātināts darba saturs. Darba satura bagātināšana nodrošina iespēju darbinieka psiholoģiskajai izaugsmei. Darba saturs ir jābagātina, lai panāktu efektīvu personāla izmantošanu, tomēr šo jēdzienu nevajadzētu jaukt ar darba apjoma palielināšanu. Darbiniekam jāpieškir iespēja veikt ikdienā neierastus uzdevumus, iespējams, sarežģītākus nekā iepriekš. Daļēji jāsamazina kontrole pār darbiniekiem, saglabājot atbildību. Jādeliģē papildu pilnvaras attiecībā uz viņu darbu, jāsniedz sava veida brīvība. Šāda darba pieeja liek darbiniekiem sajust, ka organizācija pievērš viņiem uzmanību, ka viņu spējas tiek novērtētas. Viņiem ir iespēja pierādīt sevi darbā daudzpusīgāk, nekā darot monotonu darbu. Tiek apmierināta piektā līmeņa vajadzība- vajadzība pēc pašapliecināšanās, tādēļ bagāts darba saturs strādā kā motivators. ( Grāmatu sērija „ Havard business review on”, 2007, 60).
Analizējot literatrūras materiālus par motivāciju, autore secina, ka cilvēka virzību, aktivitāti un interesi par kādu parādību vai darbību nosaka viņa iekšējais stimuls, mērķis un apņēmība to sasniegt, citiem vārdiem sakot- motivācija. Bet, uz jautājumu, kas rada cilvēkos šo stimulu, vēlmi un mērķi, atbild vairākas motivācijas teorijas. Ņemot vērā A. Maslova motivācijas teoriju un F. Hercberga divfaktoru teoriju, autore secina, ka visa procesa pamatā ir cilvēka vajadzības, kuras viņš tiecas apmierināt. Vēlme būt apmierinātam ir galvenais motivators. Motivēts darbinieks ir organizācijas lielākā vērtība, jo viņš ir tendēts uz produktivitāti. Autore secina, ka darbinieku motivēšanā nepastāv viltības. Ir nepieciešama skaidra, objektīva situācijas izpratne, labas zināšanas par cilvēka dabas kaprīzēm jeb vajadzībām gan individuālā, gan grupas līmenī, saprātīgu mērķu nospraušana un sabalansēta materiālo un nemateriālo stimulu sistēmas izveide.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register