Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
1,99
You save:
0,30 (15%)
Discounted price*:
1,69
Purchase
Add to Wish List
ID number:621905
Author:
Evaluation:
Published: 23.02.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Extract

Skola ir organizācija, kuras galvenais mērķis ir veicināt harmoniskas personības attīstību, ar to saprotot: “cilvēku, kurš savā attīstībā un darbībā saskaņo gan individuālās dzīves, gan sabiedriskās dzīves vajadzības, gūst gandarījumu un piepildījumu katrā no tām, apzinās savas dzīves jēgu un, nezaudējot vērtību orientierus, spēj nepārtraukti mainīties līdz ar apkārtējās pasaules pārmaiņām, kā arī pats pārveidot šo pasauli, saskaņojot savas un citu vēlmes, vajadzības un iespējas.”1 Lai šāda personība veidotos, ir nepieciešama sekmīga skolotāja un skolēna, skolotāja un vecāku, skolēna un vecāku sadarbība. Kā ceturtais nozīmīgais sadarbības posms ir jāmin skolotāju kolektīva un skolas vadības (direktora) sadarbība, kas ietekmē attiecības kolektīvā, darba kvalitāti, kā piemēram, jaunāko metožu izmantojumu, jaunāko tehnoloģiju izmantojumu skolā. Direktoram ir daudz un dažādi uzdevumi skolā, bet kā nozīmīgāko gribētos minēt skolotāju, skolas personāla motivēšanu labākam darbam. Motivēšanas nozīmi vadītāja darbā g ribētu izvirzīt kā sava darba problēmu.
Aplūkojot dažādus avotus, var secināt, ka motivācijas definīcijas un izpratnes ir dažādas. Piemēram, V. Reņģe uzskata, ka motivācija: “Parasti apzīmē cilvēka iekšējos psihiskos spēkus, kuri mudina viņu darboties. Ar motivāciju cieši saistīti jēdzieni kā “vajadzības”, “dziņas”, “tieksmes”.”2 Tātad kāda cilvēka rīcības motīvi ir vairāk iekšēji noteikti, neapzināti. Tos nosaka cilvēka vecums, izglītība, noteikta situācija. Bet kā skaidrot to, ka divi skolotāji cenšas viens no otra izvairīties, jo viņu uzskati ir diametrāli pretēji? Pie kā ierindot apzinātos rīcības motīvus? Skaidrojot motīvus, pretējās domās, gan runājot par mācību procesu, ir V. Zelmenis: “Motīvi ir apziņā pamatoti darbības un attieksmju rosinātāji. Tos izraisa cilvēka apzinātās vajadzības, intereses, viņa pārliecība, nākotnes nodomi, emocionālā attieksme un citi psiholoģiskie faktori, ko savukārt var ietekmēt dažādi pastāvīgi vai mainīgi ārējie apstākļi.”3 No šī skaidrojuma redzam, ka V. Zelmenis par motīviem uzskata tos rosinājumus, kurus pats cilvēks ir apzinājies, atzinis par pieņemamiem u.tml. Tātad šeit varētu ierindot iepriekšminēto skolotāju izvairīšanos, bet tomēr- ne vienmēr cilvēks spēj pamatot savu rīcību……

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,39 €
Work pack Nr. 1117287
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Motivācijas nozīme skolvadībā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/621905

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register