Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:412750
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.07.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Motivācijas jēdziens un būtība    4
2.  Nozīmīgas motivācijas teorijas    8
2.1.  A.Maslova vajadzību hierarhija    9
2.2.  F.Hercberga divu faktoru teorija    10
2.3.  Dž.S.Adamsa taisnīguma teorija    14
3.  Lielveikala „L” saimnieciskās darbības apraksts    15
4.  Darbinieku motivācijas analīze    20
4.1.  Darbinieku aptaujas anketas    20
  Secinājumi    25
  Priekšlikumi    26
  Izmantotā literatūra un avotu saraksts    27
  Pielikums Nr.1    27
Extract

Ievads


Laikā, kad Latvijā strauji attīstās uzņēmējdarbība tās daudzveidīgajās formās, mazliet novārtā ir atstāts pats cilvēks, darba vadītājs un visas sistēmas reālais darbinātājs. Uzņēmuma darbinieks – neatkarīgi no ieņemamā amata – ir kāda liela veseluma daļiņa – atoms, kurš viens pats nevarētu pastāvēt, bet kura eksistenci zināmā mērā nosaka priekšnosacījumu virkne. Viens no šādiem priekšnosacījumiem, kuram būtu jābūt izpildītam, ir motivācija darbam un darbībai. Motivācija ir tas motors, kas liek darboties katrai mazajai sistēmas daļiņai un kustina visu veselumu.
Uzņēmuma konkurētspēja un iespējas izdzīvot ir atkarīgas no tā, vai šim uzņēmumam izdosies pielāgoties mainīgajiem kritērijiem. Noteicošais konkurences priekšrocību radīšanā ir augsti kvalificētais, darboties spējīgais un it īpaši darboties gatavais, tas nozīmē, motivētais darbinieks, gan uzņēmuma kvalitātes celšanā, kā arī pārdodot uzņēmumu kā panākumiem bagātu ar attiecīgu imidžu.
No tā var secināt, ka darbinieku motivācija kā uzņēmējdarbības stratēģija iegūst arvien lielāku nozīmi.
Ekonomikas patreizējās attīstības apstākļos, kad daudzas firmas atrodas uz izdzīvošanas robežas, nepieciešams racionālāk izmantot cilvēka faktora potenciālu un, pirmām kārtām, motivāciju, kura ir viena no vadības pamatfunkcijām.
Lai panāktu, ka darbinieki rīkojas sev un organizācijai vēlamajā virzienā, nepieciešams viņus motivēt. Daži autori atšķirīgi izskata motīvus, kuri ietekmē cilvēka attieksmi pret viņu skarošām parādībām un procesiem, tai skaitā arī pret veicamo darbu. Izprotot savu padoto personīgos mērķus un stimulus, kuri liek viņiem strādāt labāk, vadītājs spēj izvēlēties padoto motivāciju.
Autors par savu pētījuma objektu izvēlējās vienu no Rīgas mazumtirdzniecības lielveikaliem. Patiesais šī uzņēmuma lielveikala nosaukums komerciālu apsvērumu dēļ tika aizstāts ar nosaukumu „L”.
Lielveikala „L” saimnieciskās darbības pamatnozare ir preču mazumtirdzniecība, kurš savu darbību uzsāka 2001.gada rudenī.
Lielveikalā „L” strādā daudz cilvēku ar vidējo vispārīgo izglītības līmeni, vadītājam nākas strādāt ar darbiniekiem, kuru psiholoģisko motivācijas līmeni ir vidējā pakāpē.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register