Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:926844
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Analīzes daļa    5
1.1.  Motivācijas būtība    5
1.2.  Motivēšanas teorijas    7
1.2.1.  Abrahama Maslova vajadzību hierarhija    8
1.2.2.  Frederika Hercberga divfaktoru teorija    7
1.3.  Motivācijas radīšana    10
1.4.  Motivācijas efektivitātes novērtēšana    11
1.5.  Personāla novērtēšana    16
1.6.  Uzņēmuma sia „Baltic Cosmetic Holding Retail” apraksts    18
1.7.  SIA „Baltic Cosmetic Holding Retail” detalīzētā SVID analīze    20
2.  Projektu daļa    24
2.1.  Uzņēmuma sia „Baltic Cosmetic Holding Retail” struktūrvienības „Kolonna” motivācijas projektu īss apskats    24
2.2.  Motivācijas efektivitātes novērtēšāna sia „Baltic Cosmetic Holding Retail”    25
2.2.1.  F.Hercberga teorijas pētījuma metode    25
2.2.2.  Darba algas un pārdošanas apjoma tempu pieaugums    27
2.2.3.  Atalgojuma pētījums    28
  Secinājumi un priekšlikumi    30
  Bibliogrāfiskais saraksts    31
Extract

Pēdējos gados mūsu valstī arvien aktuālāks kļūst jautājums par piemērotu darbinieku atrāšanu un noturēšanu uzņēmumā. Tomēr uzņēmumu vadītājiem bieži vien trūkst zināšanu, kā to maksimāli efektīvi izdarīt. Vadītājiem ir nepieciešamas zināšanas par cilvēku psiholoģiju un vajadzībām.
Motivēšana ir svarīga uzņēmējdarbības funkcija. Tas ir tās kas ļauj darbiniekiem strādāt efektīvāk.
Studiju darba priekšmets ir motivācijas efektivitātes novērtēšanas metodes. Studiju darba objekts ir uzņēmums sia „Baltic Cosmetic Holding Retail”.
Studiju darbs ir sadalīts divās daļās: analīzes un projektu daļās. Analīzes daļā ir apskatīta motivācijas būtība un radīšanas process, motivācijas efektivitātes novērtēšanas metodes u.c. Projektu daļā tiks veikta uzņēmuma sia „Baltic Cosmetic Hoding Retail” motivāciju projektu apskāts un analīze, kā arī darbinieku motivācijas novērtēšana.
Darba mērķis ir novērtēt uzņēmuma motivācijas efektivitātes novērtēšanas metodes uzņēmumā.
Darba uzdevumi:
izskatīt motivācijas faktorus un vispārējo motivēšanas modeli;
apskatīt dažās motivēšas teorijas, kuras ir visplašāk pielietotas uzņēmumos;
izskatīt personāla novērtēšanas procesa grūtības;
veikt uzņēmuma sia „Baltic Cosmetic Holding Retail” motivācijas projektu apskati;
veikt uzņēmuma darbinieku aptauju pēc Frederika Hercberga teorijas;
izteikt secinājumus un priekšlikumus.
Studiju darba ierobežojums ir informācijas novecošanas faktors, tāpēc ka motivējošie projekti uzņēmumā nepartraukti mainās, kā arī mainas darbinieki un uznēmuma mērķi. Darba izmantotie dati ir līdz 2006. gada novembrim.
Uzņēmuma darbinieki ir netiešie uzņēmuma vadītāji. Darbinieki nodrošina visus ikdienas uzņēmuma procesus. Un ļoti bieži menedžeri maldīgi domā, ka uz papīra labi izstrādāts plāns efektīvi sakārtota organizācijas struktūra darbosies pati no sevis. Bet praksē tā nenotiek. Plānojot un organizējot darbību, nepieciešams arī uzņēmuma dabiniekus motivēt attiecīgi darboties, pildīt savus pienākumus, lai sasniegtu organizācijas mērķus. Nepieciešams racionāli izmantot cilvēka faktora potenciālu un, pirmām kārtām, motivāciju, kura ir viena no vadības pamatfunkcijām.
Motivējums ir noteiktu motīvu komplekss, kas veicina cilvēku rīcību noteiktā virzienā.
Tā ir motivējuma būtības definīcija, kas jāņem vērā menedžerim, izpildot attiecīgas funkcijas. Šajā sakarībā motivēšanu organizācijā var definēt šadi:
Motivēšana ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgus mērķus.
Motivācija ir cilvēku vadīšanas pamatā, un tā nozīmē daudz vairāk nekā uzslava par labi padarītu darbu. Vadītājam ir nepieciešamas spējas, lai izprastu un radītu tādus apstākļus, kuros visiem komandas locekļiem tiktu radīta motivācija. Tas ir milzīgs izaicinājums: lai radītu motivāciju dažādiem cilvēkiem, ir nepieciešami atšķirīgi apstākļi, kuri laika gaitā var mainīties.
Motivēšanas procesā darbinieki izvēlas kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu personīgos mērķus. Mērķi, pēc kuriem cilvēki tiecas, var būt gan materializēti – nauda, paaugstinājums darbā, gan arī abstrakti – pašparliecināšanās, gandarījums par veicamo darbu. Piemērām cilvēkiem līdz 30 gadiem svarīgākā ir pašapliecinšanās, cilvēkiem no 30 līdz 45 gadiem – darba stabilitātē, bet cilvēkiem pēc 45 gadiem primārās ir sociālās garantijas[7; 61.lpp].…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1138689
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register